?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 23:35
کد خبر : 27739

مزایا و معایب اصلاح صورت خانم ها با تیغ + بایدها و نبایدها

مزایا و معایب اصلاح صورت خانم ها با تیغ + بایدها و نبایدها

یکی از روش های مشترک اصلاح صورت در خانم ها و آقایان،اصلاح با تیغ است که این روش نسبت به سایر روش ها کم درد و کم هزینه تر بوده و به راحتی و در کمترین زمان انجام می شود.اما از معایب آن نیز نباید غافل شد.

اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه، التهاب و قرمزی پوست، و ایجاد موهای زیرپوستی شود.پس لازم است قبل از اینکه این روش را برای اصلاح صورت خود انتخاب کنید، مزایا و معایب آن را بطور کامل بشناسید و نحوه صحیح انجام آن را بدانید.

در ادامه به مزایا و معایب اصلاح صورت با تیغ برای زنان می‌پردازیم. به‌علاوه اطلاعاتی در مورد رشد موی ترمینال و شرایطی که ممکن است باعث آن شود، ارائه می‌دهیم.

مزایا و معایب اصلاح صورت با تیغ برای زنان چیست؟
اصلاح صورت با تیغ برای مردان کاملا جاافتاده و یکی از مهم‌ترین روش‌های اصلاح صورت برای آن‌ها است؛ اما در مورد زنان، تردیدهای زیادی وجود دارد. عده‌ای بر این باورند که اصلاح صورت با تیغ برای زنان باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شود. به‌همین دلیل معمولا زنان تمایلی به استفاده از این روش ندارند.

علاوه‌بر از بین بردن مو، اصلاح صورت با تیغ می‌تواند به‌عنوان یک لایه‌بردار مکانیکی (فیزیکی) برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست نیز استفاده شود. این ویژگی می‌تواند برای برخی از زنان مزیت باشد؛ اما برای برخی دیگر آسیب‌زا است.

مزایای اصلاح صورت با تیغ برای زنان

۱-صورت صاف و تمیز: اصلاح صورت با تیغ، موها، مواد زائد، چربی اضافی و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد که این کار می‌تواند ظاهر پوست را درخشان کند. این روش کمک می‌کند آرایش به‌نرمی روی صورت بنشیند و ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد.

۲-اعتماد‌به‌نفس: 

برخی افراد نسبت به موهای صورت خود احساس خوبی ندارند. اگر با اصلاح صورت اعتماد‌به‌نفس بیشتری پیدا می‌کنید، احتمالاً انجام این کار برای شما منطقی است.
معایب اصلاح صورت با تیغ برای زنان

۳-مقرون به صرفه بودن:
اصلاح صورت با تیغ یکی از کم هزینه ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد و اصلاح صورت می باشد. در حقیقت، شما برای انجام این روش فقط به تیغ و کف اصلاح نیاز دارید که هر دوی آن‌ها ارزان و در دسترس هستند.

۴-لایه برداری پوست:
یکی از مزیت های اصلاح صورت با تیغ لایه برداری پوست صورت است. به عبارت دیگر اصلاح صورت با تیغ باعث از بین بردن و جدا شدن سلول های مرده موجود در سطح پوست می‌شود و به این ترتیب پوست را لایه برداری می کند.

عدم وجود درد:
اصلاح صورت با تیغ، برخلاف روش هایی مثل اپیلاسیون با شمع یا بند انداختن، کاملا بدون درد و سوزش است و شما در تمام مراحل اصلاح راحت خواهید بود.

مزایا و معایب اصلاح صورت با تیغ

معایب اصلاح صورت با تیغ برای زنان
اصلاح صورت با تیغ در خانم ها معایبی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

۱- ایجاد موهای زیرپوستی
یکی از معایب اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها ایجاد مو های زیر پوستی است. موهای زیرپوستی در شرایطی ایجاد می‌شوند که شما موهای خود را از ته بتراشید. در این صورت اگر دهانه فولیکول با سلول های مرده بسته شود، مو دیگر نمی‌تواند از پوست بیرون بزند و در نتیجه در زیر پوست رشد می‌کند.

۲-ایجاد جوش
یکی دیگر از واکنش‌هایی که پوست شما ممکن است در برابر تیغ از خود نشان دهد، ایجاد جوش های زیر پوستی یا جوش های سرسفید است.

۳- التهاب پوست
التهاب و قرمز شدن پوست صورت بعد از استفاده از تیغ از دیگر معایب این روش محسوب می‌شود. شما با این روش سطح پوست خود را خراش می‌دهید. در این صورت اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است دچار التهاب و قرمزی شود.

۴- احتمال بریدن پوست
یکی دیگر از معایب اصلاح صورت با تیغ می‌توان به بریدن پوست صورت و زخم شدن آن اشاره کرد. اگر هنگام اصلاح صورت خود مراقب نباشید یا زاویه قرارگیری تیغ روی صورت درست نباشد، به احتمال زیاد صورت خود را زخم خواهید کرد.

اصلاح صورت با تیغ باعث ضخیم‌تر شدن موهای صورت می‌شود؟

تراشیدن مو، لبه‌های مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود که موها خشک و زمخت شوند. این ممکن است این توهم را ایجاد کند که موها تیره‌تر یا ضخیم‌تر شده‌اند.

با این حال، تراشیدن موهای صورت باعث ضخیم شدن یا تغییر رنگ آن نمی‌شود. ممکن است باعث شود لمس کردن موهای ترمینال سخت‌تر شود تا زمانی که کاملا رشد کنند. در واقع احساس زبری به پوست می‌دهد.

بهترین راه برای اصلاح صورت با تیغ برای زنان چیست؟

اصلاح صورت برای خانم‌ها باید متفاوت از اصلاح صورت برای آقایان انجام شود. همچنین با روشی که پاها و زیر بغل خود را می‌تراشید متفاوت است.

برای تراشیدن موثر صورت:

۱. ابتدا پوست خود را با یک شوینده‌ی مناسب تمیز کرده و کاملا خشک کنید. اصلاح صورت معمولاً روی پوست کاملا تمیز و بدون کرم موبر یا محصولی از هر نوع انجام می‌شود. برخی از زنان ممکن است اصلاح خشک پوستشان را تحریک کند. اگر شما هم از این دسته هستید، می توانید قبل از اصلاح از ژل اصلاح، لوسیون مرطوب‌کننده یا کرم روی صورت خود استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید از ژل‌های آلوئه‌ورا برای مرطوب کردن صورت قبل از اصلاح استفاده کنید.

۲. از یک تیغ صاف و تک‌تیغه استفاده کنید که به‌طور خاص برای اصلاح صورت زنان طراحی شده است. این محصولات گاهی اوقات به‌عنوان تیغ اصلاح ابرو یا ابزار درماپلنینگ نامیده می‌شوند.

۳. برای جلوگیری از تحریک پوست، هرگز از تیغ آلوده یا کند استفاده نکنید.

۴. هنگام اصلاح، پوست را با یک دست محکم نگه دارید. تیغ را در زاویه‌ی ۴۵ درجه نگه دارید و به‌آرامی پوست را با حرکات کوتاه و سبک اصلاح کنید و در عین حال کمترین فشار ممکن را اعمال کنید. همیشه اصلاح صورت را در جهت رویش مو انجام دهید نه خلاف جهت آن.

۵. بعد از هر حرکت، تیغ را بشویید.

۶. در نزدیکی چشم خود از تیغ استفاده نکنید؛ مگر اینکه کاملاً به توانایی خود در کار با تیغ اطمینان داشته باشید.

۷. پس از اصلاح، صورت خود را بشویید و بلافاصله با یک کرم آبرسان مناسب، آن را مرطوب کنید.

مزایا و معایب اصلاح صورت با تیغ

جایگزین‌های اصلاح صورت با تیغ برای زنان چیست؟
اگر این روشی نیست که دوست دارید امتحان کنید می‌توانید به روش‌های جایگزین فکر کنید:

اپیلاسیون با وکس

  • بر خلاف اصلاح که موهای سطح پوست را از بین می‌برد، اپیلاسیون موهای زیر پوست را از ریشه از بین می‌برد.
  • ماندگاری این روش بیشتر از اصلاح است؛ اما برخی از خطرات مشابه را هم به همراه دارد، مانند ایجاد موهای زیر پوستی و تحریک پوست.
  • اپیلاسیون را می‌توان در خانه یا در سالن توسط یک متخصص انجام داد. این روش ممکن است برای برخی افراد ناراحت‌کننده یا حتی دردناک باشد.
  • برای اینکه اپیلاسیون تاثیرگذار باشد، موها باید حداقل یک‌چهارم اینچ طول داشته باشند وگرنه موم نمی‌تواند آن را بگیرد. اگر موهای ترمینال واضحی دارید، ممکن است استفاده از اپیلاسیون روی صورت چالش‌برانگیز باشد.

موهای زائد

  • لیزر موهای زائد یک راه‌حل نیمه‌دائمی و ماندگار برای رفع موهای زائد صورت است. این کار باید توسط یک متخصص، مانند متخصص پوست یا متخصص زیبایی انجام شود.
  • لیزر موهای زائد می‌تواند گران باشد؛ اما سال‌های زیادی را بدون موهای زائد برای زنانی که موهای ترمینال صورت دارند، فراهم می‌کند و برای برخی ارزش هزینه کردن دارد.
  • لیزر موهای زائد با جذب لیزر در فولیکول مو عمل می‌کند. رنگدانه‌ی موجود در مو، پرتو لیزر را به سمت خود جذب می‌کند؛ به همین دلیل است که این روش در افرادی که موهای تیره‌تر از پوستشان دارند، موثرتر است.
  • از آنجاکه موهای ولوس رنگدانه‌ی کمی دارند و شفاف هستند، نمی‌توان آن‌ها را با لیزر از بین برد.

نکات مهم در مورد استفاده از تیغ جهت اصلاح صورت خانم ها
برای اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها باید نکات متعددی را مد نظر دهید که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رطوبت پوست خود را تامین کنید
توصیه می‌شود که قبل از استفاده از تیغ، سطح پوست حود را مرطوب کنید. برای انجام این کار می‌توان از خمیر اصلاح، آب و صابون، بیفور شیوها و …. استفاده کرد. استفاده از این محصولات علاوه بر تامین رطوبت، از التهاب و تحریک پوست نیز جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تیغ به راحتی روی پوست حرکت کند. همچنین، بعد از اصلاح صورت نیز باید پوست صورت خود را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید. مرطوب کردن پوست صورت باعث از بین رفتن قرمزی پوست و التهاب های پوستی می‌شود.

۲.تیغ را روی صورت فشار ندهید
یکی از نکات مهم در اصلاح صورت با تیغ، عدم وارد کردن فشار زیاد به تیغ است. وارد کردن فشار زیاد به تیغ باعث تحریک بیشتر پوست شده و امکان بریدن و زخم شدن پوست را افزایش می‌دهد.

۳. تیغ را در خلاف جهت رویش مو حرکت ندهید
توجه به جهت حرکت تیغ هنگام اصلاح صورت بسیار مهم است. برخی افراد برای این که موهای صورت خود را به طور کامل از بین ببرند، تیغ را در خلاف جهت رویش مو روی پوست حرکت می دهند. این کار باعث تحریک پوست، التهاب آن و در برخی موارد باعث خونریزی می شود. بنابراین، بهتر است که تیغ را در جهت رویش مو روی پوست بکشید.

۴. از یک تیغ به مدت طولانی استفاده نکنید
همانطور که گفتیم، تیغ ها بعد از مدتی به محل تجمع باکتری ها تبدیل شده و همچنین کند می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که از یک تیغ بیشتر از یک هفته استفاده نکنید.

جمع‌بندی

اصلاح صورت با تیغ در زنان بیشتر از آن چیزی رایج است که فکر می‌کنید. این کار برای از بین بردن موهای ولوس و ترمینال گونه‌ها، چانه، بالای لب و کناره‌های صورت انجام می‌شود.همچنین لایه‌برداری مکانیکی را هم برای پوست انجام می‌دهد که می‌تواند باعث روشن‌تر و تمیزتر شدن پوست شود.برای اینکه صورت خود را به‌طور موثر اصلاح کنید، باید از ابزاری استفاده کنید که به‌طور خاص برای این منظور طراحی شده است. تیغ‌های ابرو برای این کار مناسب‌اند.اگر موهای بیش‌ازحد و تیره روی صورت خود دارید، ممکن است دلیل پزشکی یا ژنتیکی پشت آن باشد. در این موارد، مراجعه به پزشک ممکن است به ارائه‌ی راه‌حل‌های طولانی‌مدت کمک کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.