?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 15:32
کد خبر : 17100

آیاگردو برای دیابتی ها مفید است؟+خواص اعجاب انگیز گردو

آیاگردو برای دیابتی ها مفید است؟+خواص اعجاب انگیز گردو

گردو از قدیم الایام در طب سنتی مورد توجه بوده است . در این مطلب از سرویس سلامت چمدون به بررسی خواص اعجاب انگیز گردو می پردازیم . مشخصات تغذیه ای گردو در اینجا مشخصات تغذیه ای گردو در هر ۱ اونس (۲۸ گرم) به همراه مقادیر روزانه مربوطه آمده است: • کالری: ۱۸۵ •

گردو از قدیم الایام در طب سنتی مورد توجه بوده است .

در این مطلب از سرویس سلامت چمدون به بررسی خواص اعجاب انگیز گردو می پردازیم .

مشخصات تغذیه ای گردو

blank

در اینجا مشخصات تغذیه ای گردو در هر ۱ اونس (۲۸ گرم) به همراه مقادیر روزانه مربوطه آمده است:

• کالری: ۱۸۵
• چربی کل: ۱۸.۵ گرم (۲۸% ارزش روزانه)
• چربی اشباع: ۱.۷ گرم
• چربی تک غیراشباع: ۲.۵ گرم
• چربی غیراشباع چندگانه: ۱۳ گرم
• کلسترول: ۰ گرم
• سدیم: ۰ گرم
: • ۳.۹ کربوهیدرات کل (۱% ارزش روزانه)
• فیبر غذایی: ۱.۹ گرم (۸% ارزش روزانه)
• قندها: ۰.۷ گرم
• پروتئین: ۴.۳ گرم (۹% ارزش روزانه

فواید گردو برای سلامتی

گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد. نیر این مطلب را به اشتراک گذاشته است:

۱. برای سلامت قلب مفید است: گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. آنها ممکن است به بهبود سطح کلسترول، کاهش التهاب و حمایت از عروق خونی سالم کمک کنند.

۸ غذای گیاهی که سرشار از ویتامین B12 هستند

۲. برای سلامت مغز مفید است: گردو به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳ به عنوان غذای مغز نیز شناخته می شود. مطالعات نشان می دهد که آنها ممکن است به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کنند.

۳. به مدیریت وزن کمک می کند: گردو با وجود کالری بالایی که دارد، می تواند برای مدیریت وزن مفید باشد. ترکیبی از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم موجود در گردو می‌تواند احساس سیری و سیری را افزایش داده و به کنترل اشتها و کاهش دریافت کالری کلی کمک کند.

۴. ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند: تحقیقات نشان می دهد که گردو ممکن است اثرات مثبتی بر کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد . آنها شاخص گلیسمی پایینی دارند، به این معنی که باعث افزایش آهسته تر در سطح قند خون می شوند. علاوه بر این، مشخصات مواد مغذی گردو ممکن است به حساسیت بهتر به انسولین و کاهش التهاب کمک کند، که هر دو در مدیریت دیابت مهم هستند.

محققان فواید جدیدی از هندوانه که برای سلامتی مفید است را کشف کردند

۵. خاصیت ضد التهابی دارد: گردو حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که دارای اثرات ضد التهابی است. التهاب مزمن با بیماری های مختلفی از جمله بیماری قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان همراه است . گنجاندن گردو در رژیم غذایی ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

آیاگردو برای دیابتی ها مفید است؟

blank

وقتی صحبت از مدیریت دیابت به میان می آید، مطالعات اخیر نتایج امیدوارکننده ای را در مورد اثرات گردو نشان داده اند. نیر گفت : «یک مطالعه منتشر شده در Diabetes Care در سال ۲۰۲۰ نشان داد که گنجاندن گردو در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کیفیت کلی رژیم غذایی، کنترل قند خون و عوامل خطر قلبی عروقی را در مقایسه با گروه کنترلی که گردو مصرف نمی‌کردند، بهبود می‌بخشد.

آیا گردو برای سلامت مغز مفید است؟

نیر گفت که در مورد سلامت مغز، چندین مطالعه مشاهده ای ارتباط مثبتی بین مصرف گردو و عملکرد شناختی نشان داده است. او گفت : «برای مثال، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله تغذیه، سلامت و پیری منتشر شد ، نشان داد که مصرف منظم گردو با حافظه و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن مرتبط است.

چیزهایی که باید در نظر داشت

در زیر چند نکته را که باید هنگام مصرف گردو در نظر داشته باشید که توسط متخصص به اشتراک گذاشته شده است آورده شده است:

۱. در حالی که گردو می تواند یک مکمل مفید برای یک رژیم غذایی سالم باشد، به دلیل محتوای کالری بالایی که دارد باید در حد اعتدال مصرف شود. توصیه می شود روزانه حدود ۱-۲ اونس (۲۸-۵۶ گرم) گردو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید.

۲. اگر شرایط یا نگرانی های سلامت خاصی دارید، همیشه ایده خوبی است که برای مشاوره شخصی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.