?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 13:07
کد خبر : 30739

همه چیز درباره آیفون ۱۶: اخبار، قیمت، شایعات، تاریخ عرضه و موارد خواندنی دیگر

همه چیز درباره آیفون ۱۶: اخبار، قیمت، شایعات، تاریخ عرضه و موارد خواندنی دیگر

به فاصله تنها  چند ماه از عرضه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو شاید صحبت کردن در خصوص آیفون ۱۶زود باشد،اما خوشبختانه یا متأسفانه تنور شایعات  در خصوص آیفون ۱۶ کاملاً قوی در حال گرم شدن است، از لو رفتن طراحی و مشخصات شایعه شده تا تغییرات دوربین و موارد دیگر. ما انتظار تغییرات بزرگتری را در آیفون

به فاصله تنها  چند ماه از عرضه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو شاید صحبت کردن در خصوص آیفون ۱۶زود باشد،اما خوشبختانه یا متأسفانه تنور شایعات  در خصوص آیفون ۱۶ کاملاً قوی در حال گرم شدن است، از لو رفتن طراحی و مشخصات شایعه شده تا تغییرات دوربین و موارد دیگر.

ما انتظار تغییرات بزرگتری را در آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵ داریم، بنابراین همه شایعات و گزارش های مهم  را در اینجا برای شما جمع آوری کرده ایم. بیایید کمی ماجراجویی  کنیم.

آیفون ۱۶: تاریخ عرضه

تیتانیوم آبی (سمت چپ) و تیتانیوم طبیعی آیفون 15 پرو روی یک نیمکت بتنی.

انتظار می‌رود که اپل مانند اکثر نسخه‌های آیفون،   آیفون ۱۶ را در پاییز امسال معرفی و عرضه کند.

 

مگر اینکه  اتفاق خاصی بیفتد و نوعی تاخیر وجود داشته باشد، همانطور که در سال ۲۰۲۰، جایی که آیفون ۱۲ در ماه اکتبر عرضه شد پس همه چیز همیشه می تواند تغییر کند، اما این چیزی است که ما در حال حاضر پیش بینی می کنیم. مگر اینکه چیز دیگری بشنویم، منتظر تاریخ انتشار در سپتامبر ۲۰۲۴ برای آیفون های بعدی اپل باشید.

 

آیفون ۱۶: قیمت

یک iPhone 15 Pro از جنس تیتانیوم طبیعی (سمت چپ) و یک iPhone 15 سبز رنگ روی کاغذ دیواری Haunted Mansion.

اگرچه انتظار می رفت که سری آیفون ۱۵ افزایش قیمت داشته باشد، اما این اتفاق به جز مدل آیفون ۱۵ پرو مکس که اکنون برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی از ۱۲۰۰ دلار شروع می شود (دیگر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی وجود ندارد) رخ نداد و این تنها گوشی آیفون ۱۵ بود که شاهد افزایش قیمت بود.

قیمت قطعات آیفون ۱۵ برای اپل در بالاترین سطح بود، اگرچه هزینه های تولید افزایش یافته را کم  کرد. اما ممکن است این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رخ ندهد، بنابراین ممکن است شاهد افزایش جزئی برای همه مدل‌های آیفون ۱۶ باشیم.

میزان افزایش احتمالی هنوز مشخص نشده است.

آیفون ۱۶: طراحی

ماکت آیفون 16 با ماژول دوربین باریک عمودی.

تغییرات بزرگی برای خط تولید آیفون ۱۶ وجود خواهد داشت که مهمترین آنها آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس است.

گزارش‌های قبلی از MacRumors سه طرح اولیه مختلف برای آیفون ۱۶ را پیشنهاد می‌کردند، اما به نظر می‌رسد جدیدترین  طرح لو رفته تایید می‌کند که کدام یک را در واقعیت خواهیم دید.

برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، اپل از چیدمان دوربین مورب که در چند سال گذشته از آن استفاده می کرد، خارج می شود. درعوض، با جزیره دوربین عمودی قرص‌شکل ، مشابه چیزی است که برای اولین بار در آیفون X دیدیم، با این تفاوت که به دلیل لنزها و سنسورها کمی بزرگتر است.

اگرچه این احتمال وجود دارد که بقیه مشخصات مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ بدون تغییر باقی بماند، طبق گزارش‌های قبلی، این احتمال وجود دارد که دکمه Action را دریافت کند.

iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max بر اساس مستندات طراحی رندر می شوند.

هر گونه تغییر طراحی برای آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن است شدیدتر باشد، زیرا به نظر می رسد اپل از تغییراتی که با آیفون ۱۵ پرو ارائه کرده بسیار راضی است. با این حال، به نظر می رسد آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس دارای یک دکمه ضبط جدید  باشند که در زیر دکمه خواب/بیداری قرار خواهد گرفت.

طرح جدید Capture به جای فیزیکی، خازنی خواهد بود و هم سطح با قاب گوشی قرار می گیرد. از آنجایی که شایعه شده است که  بیشتر شبیه یک دکمه “عکسبرداری” است، به احتمال زیاد می تواند به عنوان یک دکمه شاتر دوربین عمل کند، اگرچه می تواند مانند دکمه Action نیز قابل تنظیم باشد.

به منظور قرار دادن این دکمه خازنی جدید، آنتن بی سیم به سمت دیگر منتقل می شود. همچنین ممکن است دکمه Action در مدل های آیفون ۱۶ پرو در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو فعلی بزرگتر باشد.

اگرچه تا زمانی که اپل خود گوشی را به نمایش نگذارد، تغییرات طراحی آیفون هرگز تایید نمی شود، به نظر می رسد که این شایعات تا حدودی برایشان اهمیت دارد. در اوایل آوریل، افشاگر معروف اپل، سانی دیکسون، عکس‌هایی از مدل‌های ساختگی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو را به اشتراک گذاشت – با تکرار تمام تغییرات طراحی ذکر شده در بالا.

لاین آپ استاندارد آیفون ۱۶ ممکن است حداقل بر اساس رندرهای قبلی در رنگ های صورتی ملایم، زرد، سبز و آبی باشد. آیفون ۱۶ پرو دوباره از تیتانیوم استفاده خواهد کرد و این بار ممکن است رنگ جدیدی به نام «تیتانیوم سفید» وجود داشته باشد. یکی دیگر از شایعات قبلی نیز به رنگ “تیتانیوم صحرایی” اشاره کرد که شبیه به طلا خواهد بود.

رندر فاش شده از آیفون 16 پرو در گزینه های رنگی Desert Titanium و Titanium Grey.

اپل همچنین در حال ارتقای میکروفون های آیفون ۱۶ است تا نسبت سیگنال به نویز بالاتری نسبت به نسخه های قبلی داشته باشد.

این بدان معناست که دستگاه می‌تواند صدای شما را واضح‌تر بشنود، که می‌تواند به درخواست‌های Siri کمک کند. با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پیشنهاد iOS 18 دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولدتری خواهد بود ، Siri دقیق‌تر بسیار مورد نیاز است.

آیفون ۱۶صفحه نمایش

نمایشگرهای بزرگتر آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس.

ممکن است تغییراتی در اندازه نمایشگر مدل‌های آیفون ۱۶ پرو ایجاد شود. با این حال، انواع استاندارد آیفون ۱۶ ثابت خواهند ماند.

صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو ممکن است به ۶.۳ اینچ افزایش یابد که از ۶.۱ اینچ فعلی افزایش یافته است. آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگتر ۶.۹ اینچ خواهد بود تا ۶.۷ اینچ.

بیشتر بخوانید: همراه بانک تمام بانکها به همراه لینک دانلود برای آندریو و آیفون

اپل حاشیه ها را در سراسر صفحه کاهش خواهد داد ، اگرچه مزایای واقعی در مدل های Pro آشکارتر خواهد بود. گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل از فناوری نمایشگر جدیدی به نام ساختار کاهش مرز (BRS) استفاده می‌کند که به تامین‌کنندگان اجازه می‌دهد اندازه حاشیه‌های سیاه اطراف صفحه را کاهش دهند.

همچنین می‌توانیم نمایشگرهای روشن‌تر و مصرف انرژی کارآمدتری داشته باشیم، زیرا طبق گزارش‌ها، اپل از فناوری میکرولنز در پنل‌های OLED آیفون ۱۶ استفاده می‌کند.

در نهایت، گزارشی از The Elec نشان می‌دهد که خط آیفون ۱۷ اولین باری است که همه مدل‌ها، از جمله مدل‌های پایه، از پنل‌های OLED LTPO با ProMotion و صفحه‌نمایش همیشه روشن استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، مدل پایه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، متأسفانه همچنان باید دارای نمایشگر نرخ رفرش ۶۰ هرتز باشند.

ارائه سیلیکون A17 Pro روی صحنه در رویداد Apple.

برای مدل پایه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، باید شاهد تراشه A17 باشیم. با این حال، ممکن است این همان تراشه A17 Pro نباشد که در حال حاضر در آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد. اپل احتمالاً از فرآیند ارزان‌تری برای تراشه استاندارد A17 استفاده می‌کند که می‌تواند به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ راه پیدا کند.

تحلیلگر جف پو فکر می کند که اپل مسیر دیگری را طی خواهد کرد و به سادگی از نام های A18 و A18 Pro برای تراشه های جدید استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ به جای استفاده از تراشه A17 که می‌تواند به عنوان یک تراشه «آخرین نسل» شناخته شود، دارای تغییراتی از تراشه A18 هستند.

با افزایش اندازه آیفون ۱۶ پرو کوچکتر، این امکان قرار دادن یک لنز دوربین تله فوتو بزرگتر را در آن فراهم می کند و امکان زوم اپتیکال ۵ برابری را که در آیفون ۱۵ پرو مکس به نمایش گذاشته شد، می دهد. به دلیل محدودیت‌های اندازه در اندازه ۶.۱ اینچی، لنز تتراپریسم نمی‌تواند جا بیفتد، اما یک شاسی ۶.۳ اینچی می‌تواند آن را تغییر دهد.

در حالی که داغ شدن بیش از حد مشکلی در مدل‌های آیفون ۱۵ بود ، اما گفته می‌شود که اپل روی یک طراحی حرارتی جدید برای کمک به دفع گرما کار کرده است. این می تواند به شکل یک سیستم حرارتی گرافن برای مدل های پایه آیفون ۱۶ باشد، در حالی که آیفون ۱۶ پرو ممکن است دارای بدنه فلزی باتری باشد. در حال حاضر، آیفون از مس برای هیت سینک استفاده می کند، اما گرافن رسانایی حرارتی بالاتری دارد.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل روی تراشه های مودم ۵G داخلی خود کار می کند، اما این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رخ نخواهد داد. در عوض، آیفون ۱۶ پرو ممکن است از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام برای اتصال سریع تر و کارآمدتر ۵G استفاده کند. با این حال، مدل پایه آیفون ۱۶ همچنان از تراشه Qualcomm X70 استفاده می کند که در حال حاضر در آیفون ۱۵ وجود دارد. آیفون ۱۶ همچنین می تواند دارای فناوری Wi-Fi 7 باشد که می تواند حداقل ۳۰ گیگابیت در ثانیه تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد. 

آیفون ۱۶: دوربین

رندر نزدیک ماژول دوربین باریک آیفون 16.

همانطور که قبلا ذکر شد، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس دارای طرح دوربین دوگانه خواهند بود که در یک جزیره دوربین عمودی به شکل قرص ارائه شده است. به نظر می رسد آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس همان چینش دوربین سه لنزی را دارند که در چند سال گذشته استفاده شده است.

اگرچه مدل‌های پایه طرح‌بندی دوربین متفاوتی خواهند داشت، اما به نظر نمی‌رسد که مشخصات دوربین ارتقا یافته باشد. با این حال، این مورد برای مدل های Pro صدق نمی کند.

نمای نزدیک از دوربین های آیفون 15 پرو مکس.

امسال، اپل می تواند لنزهای فوق عریض آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس را به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا دهد – یک جهش بزرگ از ۱۲ مگاپیکسل فعلی آیفون ۱۵ پرو. اگر اینطور باشد، عکس های فوق عریض، به خصوص در محیط های کم نور، جزئیات بیشتری خواهند داشت. آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن است در هر سه لنز نیز پیشرفت هایی داشته باشد، زیرا برای هر کدام دو عنصر شیشه ای و شش عنصر پلاستیکی دارد.

 

کسانی که مدل کوچک‌تر پرو را ترجیح می‌دهند، امسال نیز شانس خوبی برای ارتقای دوربین خواهند داشت. از آنجایی که آیفون ۱۶ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی بزرگتر خواهد بود، فضای کافی برای قرار دادن دوربین تتراپریسم در شاسی وجود خواهد داشت که امکان زوم اپتیکال ۵ برابری را فراهم می کند – یک ارتقاء خوب نسبت به زوم اپتیکال ۳ برابری ارائه شده توسط آیفون ۱۵ پرو.

آیفون ۱۶: عمر باتری

تنظیمات باتری در iPhone 15 Pro Max.
جو مارینگ / روندهای دیجیتال

در نهایت ممکن است شاهد عمر باتری بهتری با مدل‌های آیفون ۱۶ پرو باشیم، زیرا شایعه شده است که از فناوری باتری انباشته استفاده می‌شود . با باتری های انباشته شده، می تواند ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتری داشته باشد. این همچنین ممکن است سرعت شارژ سیمی ۴۰ واتی و MagSafe 20 واتی را افزایش دهد.

 

سرعت شارژ مدت هاست که اپل از رقبای خود عقب مانده است. اگر آیفون ۱۶ واقعاً به این موضوع رسیدگی کند، می‌توانیم با یک رفتار مناسب روبرو شویم.

با توجه به @MajinBuOfficial ، ما همچنین ایده خوبی در مورد انتظارات از باتری های موجود در مجموعه آیفون ۱۶ داریم، با تغییراتی که در سراسر آن وجود دارد . فاش کننده ادعا می کند که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو مکس باتری های بزرگ تری نسبت به مدل های قبلی خود خواهند داشت، با این حال، آیفون ۱۶ پلاس انتهای کوتاهی دارد و در واقع ظرفیت باتری کمتری نسبت به قبل خواهد داشت. مدل Pro Max نیز دیگر از طراحی باتری L شکل استفاده نخواهد کرد و مانند آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس به شکل مستطیلی باز خواهد گشت.

تا اینجای کار، به نظر می رسد که آیفون ۱۶ استاندارد ۳۵۶۱ میلی آمپر ساعت (بیشتر از ۳۳۴۹ میلی آمپر ساعت آیفون ۱۵)، آیفون ۱۶ پلاس ۴۰۰۶ میلی آمپر ساعت (از آیفون ۱۵ پلاس ۴۳۸۳ میلی آمپر ساعت) و آیفون ۱۶ پرو مکس دارای ظرفیت ۴۰۰۶ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. ۴۶۷۶ میلی آمپر ساعت باشد (از آیفون ۱۵ پرو مکس ۴۴۲۲ میلی آمپر ساعت). بنا به دلایلی اطلاعاتی در مورد احتمال آیفون ۱۶ پرو وجود ندارد. اما همه اینها گمانه زنی های @MajinBuOfficial است که سابقه متفاوتی با افشاگری های اپل دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.