?>
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 11:10
کد خبر : 2470

بندرعباس رفتیم کجا بریم ؟چی ببینیم ؟

بندرعباس رفتیم کجا بریم ؟چی ببینیم ؟
اگر برای تعطیلات عید نوروز در حال برنامه ریزی هستید نیم نگاه ویژه ای به بندرعباس داشته باشید

سرویس گردشگری چمدون؛استان هرمزگان و شهر بندرعباس یکی از دیدنی ترین نقاط کشور عزیزمان است که بویژه برای تعطیلات نوروز می تواند یک مقصد جذاب و رویایی باشد ،اگر بندرعباس رفتید حتما از این نقاط که در ادامه به شما معرفی می کنیم دیدن فرمائید .

حمام گله داری

همان طور که اشاره شد، در آبگرم گنو امکان استحمام وجود دارد اما در حمام گله آب تنی نخواهید داشت؛ این حمام تاریخی شاهکار دوره قاجار است و در خیابان امام خمینی و محله قلعه شاهی ساخته شده است، تاجری سرشناس به نام حاج شیخ احمد گله داری این حمام را به منظور خدمت رسانی به مردم بنا نهاد و با اینکه در زمان های گذشته به عنوان تنها محل استحمام مردم خلیج فارس استفاده می شده است.

اما این روزها با تغییر کاربری به موزه تبدیل شده است و جزو جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می رود. برای مقاومت این بنا از مصالح دریایی مانند سنگ‌ های اسفنجی و ساروج محلی همراه با گچ دستکوب استفاده شده تا در برابر رطوبت دوام بالایی داشته باشد، این سنگ ها از خلیج فارس تهیه شده اند و سایر مصالح مانند آجرفرش های استفاده شده در کف حمام دارای استحکامی زیادی هستند.

چند جاذبه مهیج در بندرعباس که باید دید!

آب حمام از چشمه‌ های اطراف تامین می شده است و معماری بسیار زیبای این بنا زبانزد همگان است، سقف حمام به صورت ۵ گنبدی بوده تا سیستم تهویه و نور رسانی به داخل حمام همراه با سیستم گرمادهی ایجاد شود، همچنین روزنه های موجود در سقف این حمام وظیفه روشنایی را بر عهده داشتند. بخش خزینه به عنوان بخش دیگری از حمام گله داری است که نقش گرم کردن آب مورد استفاده در حمام را داشته است و این قسمت از حمام از جنس ساروج و سنگ ساخته شده‌ است. حمام گله داری بندرعباس به عنوان ارزشمندترین اثر تاریخی شهر بندرعباس در سال ۱۳۷۴ شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در طی چندین سال اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

آب انبارهای برکه باران

پنج آب انبار در شهر بندرعباس در لیست جاهای دیدنی این شهر قرار دارند و در سال ۱۳۵۴ هر ۵ آب انبار به ثبت ملی رسیده اند. آب انبارهای برکه‌ های باران از جنس سازه‌ های سنگی هستند و گنبدهای منحصر به فرد این آب انبارها از مصالحی مانند سنگ و ملات ساروج ساخته شده‌ اند که محلی برای ذخیره‌ آب بوده است.

چند جاذبه مهیج در بندرعباس که باید دید!

در طی چندین سال اخیر یکی از برکه ها به آمفی‌ تئاتر تبدیل شده و دو آب انبار دیگر نیز در محدوده موزه‌ خلیج فارس قرار دارند؛ یک مورد نیز در محوطه‌ دیوارکشی شده و مورد دیگر در بافت شهری پشت موزه قرار گرفته است. آب انبارهای این شهر جزو جاذبه های گردشگری مهم به شمار می روند و هرساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

بندرعباس و جاذبه‌های هیجان‌انگیز آن

محله باستانی سورو

محله باستانی سورو یکی از محله های باستانی و قدیمی ترین جاذبه های بندرعباس است. افرادی که می خواهند تا در سفر به بندرعباس با بافت قدیمی و تاریخی این شهر آشنا بشوند، باید حتما سری به محله سورو بزنند. در این محله می توانید با معماری تاریخی و بومی بندرعباس آشنا شده و در کنار سیاحت از بناهای تاریخی، از سواحل زیبای این محله هم لذت ببرند. این سواحل که عمدتا با نام سواحل سورو شناخته می شوند، یکی از جاذبه های گردشگری بندرعباس به حساب می آیند.

چند جاذبه مهیج در بندرعباس که باید دید!

بخشی از این ساحل به طور اختصاصی برای بانوان بوده و آن ها می توانند به راحتی در این قسمت تفریحات آبی را تجربه کنند. بازدید از سواحل سورو کاملا رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط نخواهید داشت.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، محله سورو

معبد هندوها

معبد هندوها یکی از جاذبه های بندرعباس است که در سال ۱۳۱۰ در این شهر ساخته شده و مکانی برای عبادت هندوها بوده است. هندو های زیادی در آن زمان از طریق هرمزگان به ایران مهاجرت می کردند و این معبد جایگاه بسیار خوبی برای عبادت این مسافران و مهاجران بود. با بازدید از این معبد می توانید با معماری زیبا و بسیار چشمگیر آن آشنا شده و از نقاشی های باستانی و تاریخی در دیوارهای اتاق عبادت آن دیدن کنید. فضای اطراف معبد هم چشم انداز بسیار زیبایی داشته و نظر گردشگران را به خود جلب می کند. برای بازدید از این معبد، گردشگران باید پیش از ورود، هزینه ورودی را پرداخت کرده و بلیط تهیه کنند.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، چهارباغ، بلوار امام خمینی

چند جاذبه مهیج در بندرعباس که باید دید!

ساعات کاری: همه روزه به غیر از جمعه ها و روزهای عذاداری از ساعت ۸ صبح تا ۱۸

موزه آب بندرعباس

موزه آب بندرعباس یکی از جالب ترین جاذبه های بندرعباس است. در این موزه افراد می توانند تمامی وسایل و ابزارهای مربوط به آب را مشاهده کنند. این موزه برای افرادی که به سیر پیشرفت علم و تکنولوژی علاقه داشته باشند، یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بندرعباس محسوب می شود. در موزه آب بندرعباس می توان با وسایل، مکان ها و روش های تاریخی برای بهره برداری آب آشنا شد. این موزه یکی از بهترین جاهای بندرعباس برای گردش علمی کودکان است. برای بازدید از موزه آب باید در قسمت ورودی بلیط تهیه کرد. موزه آب خیلی بزرگ نبوده و به راحتی می توان در یک بار بازدید از تمامی بخش های آن دیدن کرد.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، منطقه نظامی، بلوار امام خمینی

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ به غیر از روزهای تعطیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.