?>
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 - 20:25
کد خبر : 3871

او برای ۴۸ ساعت ثروتمندترین مرد جهان شد /ضرر ۲میلیارد دلاری در یک روز

او برای ۴۸ ساعت ثروتمندترین مرد جهان شد /ضرر ۲میلیارد دلاری در یک روز
ضرر دو میلیارد دلاری در یک روز او را از پادشاهی ثروتمندترین مرد دنیا کنار گذاشت

سرویس گوناگون چمدون ،بر  اساس گزارش بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک در روز پنجشنبه با حدود ۲ میلیارد دلار کاهش به ۱۸۴ میلیارد دلار رسید.او اکنون پس از برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH، دومین فرد ثروتمند جهان است.ماسک ۴۸ ساعت پیش آرنو را از صدر جدول رد کرد، اما روز چهارشنبه با سقوط سهام تسلا مواجه شد.

blank

ایلان ماسک تنها ۴۸ ساعت پس از بازپس گیری تاج خود به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، دوباره از سلطنت خلع شد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، او پس از کاهش حدود ۲ میلیارد دلاری دارایی خالص او در روز پنجشنبه به ۱۸۴ میلیارد دلار، به رتبه دوم رسید. ماسک – که مدیرعامل تسلا است – اکنون پس از برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH که دارایی ۱۸۶ میلیارد دلاری دارد، دومین فرد ثروتمند جهان است .

این تغییر نقش تنها دو روز پس از اینکه ماسک آرنو را از رتبه اول حذف کرد اتفاق افتاد. این مرد فرانسوی در ماه دسامبر پس از کاهش ۶۵ درصدی قیمت سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ به دلیل عوامل مختلف از جمله اقتصاد ضعیف، کاهش تقاضا در چین، خرید نامرتب ماسک در توییتر که احساسات سرمایه گذاران را کاهش داد و فروش گسترده فناوری، ماسک را کنار گذاشت.

لغزش ماسک از رتبه اول به دنبال کاهش سهام تسلا رخ می دهد – سهام در روز چهارشنبه با کاهش ۱.۴ درصدی به ۲۰۲.۷۷ دلار بسته شد. آنها پس از روز سرمایه گذار تسلا در آستین، تگزاس در روز چهارشنبه، کاهش در معاملات بعد از ساعت را افزایش دادند تا به ۵.۷ درصد کاهش دهند . از آنجایی که بلومبرگ بیشتر دارایی خالص ماسک را از ۱۳ درصد سهام او در تسلا به دست می آورد، کاهش قیمت سهام به ثروت او ضربه می زند.

blank

احساسات سرمایه‌گذاران می‌توانست ضربه بخورد زیرا تسلا یک خودروی الکتریکی مقرون به صرفه را در رویداد روز چهارشنبه رونمایی نکرد. قبل از این رویداد شایعاتی در بازار وجود داشت مبنی بر اینکه ماسک می تواند یک خودروی ۲۵۰۰۰ دلاری را معرفی کند.

گرگ باسوک، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی AXS Investments، در این باره نوشت: «جای تعجب نیست که سهام تسلا در ساعات پس از روز سرمایه‌گذار تسلا بیش از ۵ درصد سقوط کرد، زیرا برای سرمایه‌گذاران در مورد جزئیات محصولات یا خدمات جدید تسلا کوتاه آمد.» یادداشت چهارشنبه که توسط Insider مشاهده شد.

باسوک اضافه کرد که سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات دقیق برنامه‌های تسلا برای ماندن در رقابت در بازار فزاینده‌ای شلوغ و حساس به قیمت خودروهای برقی بودند ، اما این امر محقق نشد.

علیرغم شکست روز چهارشنبه، سهام تسلا همچنان در سال جاری تا کنون ۶۵ درصد افزایش داشته است زیرا تقاضا پس از کاهش شدید قیمت  ها و تغییرات اعتبار مالیاتی مطلوب در ایالات متحده برای خودروهای الکتریکی بهبود یافته است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.