?>
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 14:27
کد خبر : 4607

شوهرم به من خیانت کرده و من نمی تونم با این موضوع کنار بیام

شوهرم به من خیانت کرده و من نمی تونم با این موضوع کنار بیام
خیانت موضوع دردناکی است و برای زوجین ساده نیست که بعد از خیانت کنار هم بمانند.حتما برای شما هم گذراندن این روزها خیلی سخت است و مسلما نمی توانید مثل قبل رفتارکنید و وانمود کنید که هیچ اتفاقی نیفتاده است

سرویس گوناگون چمدون ،من ۳۲ سالمه ۶ ساله ازدواج کردم. یک دختر ۴ و نیم ساله دارم. حدود یک ماهی هست متوجه شدم همسرم با یک زن رابطه پیامکی داره. از پیامهاشون متوجه شدم قبل از ازدواج ما این ارتباط وجود داشته. الان که هردو ازدواج کردند.این یک ماه دوباره باهم در ارتباط شدند. همسرم فامیل هست. بنده شناختی نداشتم ازش. زندگی خوبی داریم. دوس ندارم. دوست ندارم زندگیم از هم بپاشه. فعلا هیچ اقدامی نکردم. فقط خیلی دلسرد و ناراحت از همسرم هستم. و اصلا نمیدونم چه کنم؟ لطفا کمکم کنید. بخاطر دخترم و زندگی خوبی که داشتم. خیلی ناراحتم از این موضوعی که برام پیش اومده.

پاسخ مشاور به پرسش چطور با خیانت شوهرم کنار بیام؟

خیانت موضوع دردناکی است و برای زوجین ساده نیست که بعد از خیانت کنار هم بمانند.حتما برای شما هم گذراندن این روزها خیلی سخت است و مسلما نمی توانید مثل قبل رفتارکنید و وانمود کنید که هیچ اتفاقی نیفتاده است.شما زخم خورده اید. همسر شما حق این کار را نداشته است و آسیب بزرگی به شما و زندگیتان وارد کرده است. خیلی خوب است که زندگیتان را دوست دارید و مایل به ادامه رابطه هستید اما مراقب باشید که ادامه این رابطه با این شرایط ممکن است دوباره چنین نتیجه ای داشته باشد. همسر شما خیانت کرده است و باید عواقب این خیانت را تحمل کند. سکوت شما و نادیده گرفتن این موضوع ممکن است باعث تکرار این موضوع بشود.

برای کنار آمدن با خیانت همسر باید چیکار کنید؟

  • با همسر خود صحبت کنید و بگویید من چنین چیزی را در گوشی تو دیدم و از احساساتتان صحبت کنید.بگویید که رفتار همسرتان چقدر شما را آزرده است.
  • خودتان را سرزنش نکنید:خیلی خوب است که نقش خود را در ایجاد مسائل و مشکلات بدانید و سهم خود را در رابطه فراموش نکنید؛ اما همواره یادتان باشد که همسرتان حق چنین برخوردی نداشته است و نباید خودتان را سرزنش کنید.
  • منطق را برای مدتی کنار بگذارید. شاید برای رهایی از احساسات منفی تان مدام ذهنتان بخواهد توجیه کند و به هر ضرب و زوری از خشم و ناراحتی تان فرار کنید اما شما باید آن ها را تجربه کنید وگرنه همیشه همراه شما هستند. می توانید در قالب نامه هرگونه خشمی که نسبت به همسرتان دارید را بدون سانسور بروز دهید و بعد نامه را پاره کنید.
  • سؤال هایی که از نحوه این ارتباط در ذهن دارید بپرسید و همسرتان باید جواب بدهد. مرافب باشید سؤال کردن از فرد سومی که همسرتان با او درارتباط بوده است هیچ کمکی به شما نمی کند. این سؤال ها انتها ندارد و شما را اذیت می کنند؛ بنابراین بهتر است روی خود و بهبود رابطه عاطفی با همسر تمرکز کنید.
  • این رابطه برای شما اهمیت دارد و برایش ارزش قائل هستید حتی اگر عصبانی باشید که حق هم دارید و باید عصبانی باشید؛ هر چقدر افراد کمتری این موضوع را بدانند به خودتان و رابطه تان کمک کردید.
  • زمانی که تصمیم گرفتید به این رابطه ادامه دهید باید این را درنظر داشته باشید که ادامه رابطه نیازمند تلاش و مراقبت هر دوی شماست.
  • خانه را ترک نکنید؛ شما در خانه خودتان آسیب دیدید بنابراین باید همان جا به دنبال ترمیم رابطه خودتان باشید.
  • مراجعه به مشاور متخصص را در اولویت قرار دهید.

ممنون از توجه و همراهی شما

گلسا بمانیان

کارشناسی ارشد مشاوره خانواده

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.