?>
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 20:39
کد خبر : 12506

فراموش کردن خیانت همسر تا چه حد دشوار است؟/راهکار چیست؟

فراموش کردن خیانت همسر تا چه حد دشوار است؟/راهکار چیست؟

وقتی وارد یک رابطه می‌شوید، آنقدر عاشق هستید که احساس می‌کنید در پناهگاهی امن به سر می‌برید و هیچ ناراحتی در دنیا نمی‌تواند شما را اذیت کند. تا اینکه یک روز از سر کنجکاوی یا به لطف اعتراف همسرتان متوجه خیانت وی می‌شوید. دقیقاً آن زمان است که دنیای شما متلاشی می‌شود و از خود

وقتی وارد یک رابطه می‌شوید، آنقدر عاشق هستید که احساس می‌کنید در پناهگاهی امن به سر می‌برید و هیچ ناراحتی در دنیا نمی‌تواند شما را اذیت کند. تا اینکه یک روز از سر کنجکاوی یا به لطف اعتراف همسرتان متوجه خیانت وی می‌شوید.

دقیقاً آن زمان است که دنیای شما متلاشی می‌شود و از خود می‌پرسید، با شخصی که قلب من را شکسته و اعتماد من را از بین برده است، واقعا باید چه کنم؟ آیا باید این غم را فراموش کنم و او را ببخشم؟ در حالی‌که خودتان می‌دانید که بخشیدن همسری که به شما وفادار نبوده، آسان نیست!

اگر هنوز هم عاشق همسر خود باشید، مطمئنا به فراموش کردن خطای او و دادن فرصتی برای اصلاح، فکر خواهید کرد. یادتان باشد که برای بخشش باید به اندازه کافی قوی باشید و ابتدا این واقعیت تلخ را بپذیرید. پس از آن، باید به خود زمان دهید تا عصبانیت شما برطرف شود. قبل از هر چیز باید دلیل و دیدگاه او نسبت به این مسئله را بفهمید تا بتوانید بهتر با کل ماجرا کنار بیایید.

فراموشی و بازسازی یک رابطه پس از چنین شکست سختی آسان نیست، اما به یاد داشته باشید که  این بخشش به خاطر همسر شما نیست، بلکه به خاطر آرامش روان خود شما است!

فراموشی به این معنا نیست که شما با کارهایی که همسرتان انجام داده است موافق هستید و اگر این اتفاق یکبار دیگر رخ دهد، همچنان با آن کنار خواهید آمد. بلکه به این معنی است که شما راهی برای اطمینان از اینکه تا آخر عمر تبدیل به فردی تلخ و نفرت‌انگیز نمی‌شوید، یافته‌اید!

blank

♨️چرا فراموشی خیانت همسر اهمیت دارد؟

فراموش کردن می‌تواند به شما کمک کند تا احساس حقارت نکنید. در غیر این صورت، ممکن است سال‌ها بگذرد و همچنان نفهمید که چرا اینقدر از دست این شخص عصبانی هستید. با رهایی از این احساسات (حتی اگر قصد طلاق گرفتن دارید)، خود را از نظر احساسی و ذهنی آزاد می‌کنید.

گاهی فراموشی کمک می‌کند تا به طرف مقابل از دریچه مهربانی و همدلی نگاه کنیم و حتی ادامه زندگی با او به دلیل وجود فرزندان و عشق گذشته دشوار نباشد.

بخشش و فراموشی ابزاری برای رشد شخصی نیز محسوب می‌شود. رابطه زناشویی یک خیابان دوطرفه است. اگر خیانتی رخ داده است، ممکن است تا حدودی به خاطر کوتاهی شما باشد. اگر متوجه شده‌اید که اقدامات شخصی شما چگونه در بروز این مشکل نقش داشته است، می‌توانید از این به بعد برای جلوگیری از تشدید این مساله بهتر عمل کنید.

برای فراموش کردن واقعی نیاز است که از این به بعد در حال زندگی کنید و بخش زیادی از گذشته را از ذهن خود پاک کنید. یادتان باشد که بازسازی یک رابطه با تصورات ممکن نیست و گاهی نیاز به صحبت کردن دارد. اگر لازم است در این زمینه مفصل با همسر خود صحبت کنید.

 

♨️آیا فراموش کردن خیانت همسر به معنی پایان رابطه است؟

همیشه افرادی‌که خیانت می‌کنند، انسان‌هایی بد، فریبکار یا دروغگو نیستند. هر انسانی ممکن است در طول زندگی خود اشتباهات فاجعه‌باری مرتکب شود. طبیعتا روابط زناشویی با گذشت زمان تغییر شکل می‌دهند و هر اتفاقی ممکن است در این میان بروز کند.

راه‌های زیادی برای آسیب رساندن به یک رابطه وجود دارد و خیانت تنها یکی از آن موارد است. بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید که به هر دلیلی خیانت همسر خود را فراموش کنید، نباید خود را سرزنش کنید و این کار را با پایان رابطه تلافی کنید.

یادتان باشد که شما تا الان تلاش زیادی برای حفظ رابطه خود کرده‌اید و رها کردن ناگهانی آن به خاطر خیانت، خیلی به صلاح نیست. اگر می‌توانید ببخشید یا فراموش کنید، حتما این کار را انجام دهید. البته به شرط آنکه این مشکل آزاردهنده دوباره تکرار نشود!

طبق آمار، حدود ۶۰ تا ۷۵ درصد از روابط می‌توانند پس از خیانت دوباره برقرار شوند، به شرطی‌که شریک خیانت‌کننده مایل به همکاری باشد. زیرا این مسئله به برقراری ارتباط مجدد در سطح احساسی و جسمی و صادق بودن طرفین نیاز دارد.

blank

♨️راهکارهایی برای فراموشی خیانت همسر

ممکن است با توجه به مطالب مطرح شده، این سوالات در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه غم خیانت را فراموش کنیم؟ یا چگونه خاطره بد خیانت را فراموش کنیم؟ در حالی‌که بعد از خیانت شوهرم ازش متنفر شدم.

نمی‌توان انکار کرد که بعد از خیانت، کیفیت رابطه زناشویی مانند قبل نخواهد بود. با این حال، گام‌هایی وجود دارد که زوجین می‌توانند برای بازسازی این اعتماد، بازگشت به حالت عادی و ایجاد رابطه‌ای قوی‌تر از قبل بردارند. توصیه می‌کنیم مرحله به مرحله موارد زیر را رعایت کنید:

♨️قدردان باشید

مهم نیست که در ازدواج شما چه اتفاقی افتاده است زیرا قدردانی زمینه‌ساز یک تحول مثبت است. اگر احساس خیانت و ناامیدی می‌کنید، یک لحظه وقت بگذارید و روی خوبی‌های گذشته همسرتان تمرکز کنید. مطمئنا پس از چند دقیقه تمرکز به این روش، متوجه تغییرات درونی خود خواهید شد.

♨️به طور کامل با احساسات خود روبه‌رو شوید

وقتی از لحاظ روحی صدمه دیده‌اید، ممکن است تمایل داشته باشید که سرزنش، دعوا یا قضاوت کنید. در این میان اگر به همسر خود اجازه دهید که توضیحاتی ارائه دهد، مطمئنا تاحدودی از قضاوت‌های خود شگفت‌زده خواهید شد.

اگر از قبل از بیماری روانی یا اختلال عاطفی شدیدی رنج می‌برید، بهتر است در مقابل یک روان‌درمانگر به صحبت‌های همسر خود گوش دهید.

♨️هدف خود را روشن کنید

وقتی صدمه م‌ بینید، ممکن است تمایل داشته باشید که مدام به مشکل فکر کنید. در حالی‌که یادآوری مشکل می‌تواند شدت درد آن را افزایش دهد. پس بهتر است از همان ابتدا به سراغ راه حل مورد نظر خود بروید. جدایی از همسر یا بخشیدن و فراموش کردن خطای او!

♨️سطح عمیق‌تری از صمیمیت عاطفی را ایجاد کنید

برای فرار از خیانت، باید بیاموزید که چگونه از نظر احساسی با همسر خود صمیمی‌تر شوید. شما باید برای فراموش کردن، میزان همراهی جسمی و عاطفی خود را با همسرتان بیشتر کنید تا احتمال خیانت دوباره نیز کاهش یابد.

به عبارت دیگر، شما باید ریسک کنید و آسیب‌پذیر باشید. به همسرتان این فرصت را بدهید تا به شما دوباره نزدیک شود.

blank

♨️کارها را با هم انجام دهید

زوج‌هایی که وقت خود را با هم می‌گذرانند و علایق مشترکی دارند، عوارض خیانت را بسیار سریعتر و موثرتر بهبود می‌بخشند. کارهایی را که می‌توانید با هم انجام دهید و هر دو از آنها لذت می‌برید کشف کنید. به خاطر داشته باشید که همه سرگرمی‌ها یا فعالیت‌ها گران‌قیمت نیستند. کارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با هم انجام دهید و هزینه‌ای ندارند.

♨️چشم‌اندازی از گذشته و آینده رابطه خود شکل دهید

یکی از راه‌هایی که زوج‌‎ها می‌توانند بعد از خیانت به کمک آن به زندگی خود ادامه دهند، این است که به اولین ملاقات خود قبل از ازدواج فکر کنند. اینکه چطور عاشق یکدیگر شدند؟ چرا ازدواج کردند؟ آن زمان رابطه آن‌ها چگونه بوده است؟

♨️احساسات خود را تعدیل کنید

اینکه شما از دست همسرتان عصبانی هستید نباید باعث شود که در مورد خودتان نیز احساسات دردناکی داشته باشید. خواندن کتا‌ها یا وبلاگ‌ها در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

♨️در مورد جزئیاتی که نیازی به دانستن آن‌ها نیست، سوال نکنید

توصیه می‌کنیم برای اینکه راحت‌تر این مسئله را فراموش کنید، از پرسیدن سوالاتی مانند چه مدت این رابطه طول کشیده است؟ چقدر پول خرج شده است؟ آیا احتمال بارداری طرف مقابل وجود دارد؟ خودداری کنید.

♨️تصمیمات خود را به تعویق بیندازید

شاید زمان زیادی طول بکشد تا بفهمید که چه چیزی منجر به این بحران شده است. از طرفی، طبق اصول روانشناسی فراموش کردن آن نیز به دو سال زمان نیاز دارد. بنابراین سعی کنید تصمیمات نهایی خود را به تعویق بیندازید تا بتوانید شفاف‌تر فکر کنید.

♨️ شوک احساسی وارد شده به روح و روان خود را بپذیرید

شخصی‌که مورد خیانت قرار گرفته است باید اجازه دهد که درد، ترس و اندوه ایجاد شده سپری شوند. در واقع این مسئله بخشی از مراحل فراموشی خیانت همسر است. حتی اگر نیاز است ساعت‌ها گریه کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا از رویاهای گذشته خود دست بکشید و به آینده فکر کنید.

blank

♨️خود را در برابر تکرار این مسئله ایمن کنید

سعی کنید با شناسایی نقاط ضعف رابطه خود و رفع آن‌ها، از بروز دوباره این مسئله پیشگیری کنید. هرچه مهارتهای شما برای صحبت کردن در مورد موضوعات حساس قوی‌تر باشد، احتمال اینکه از یکدیگر دور شوید یا اجازه دهید عصبانیت منجر به نارضایتی یا دعوا شود، کمتر است.

با هم دعا کنید، یکدیگر را ببخشید و به یکدیگر فرصت جبران دهید. از افکار کسانی‌که روابط خانوادگی خوبی دارند، استفاده کنید.

♨️از افراد متخصص کمک بخواهید

هر دوی شما برای درک نیازهای اساسی برآورده نشده و چگونگی بهبود رابطه به کمک نیاز دارید. اجازه دهید یک مشاور یا متخصص روانشناس خانواده به شما در ایجاد یک رابطه رضایت‌بخش‌تر کمک کند. بازسازی اعتماد سخت است، اما غیر ممکن نیست. شخصی‌که خیانت کرده است باید آشکارا به اشتباهات خود اعتراف کند و در نهایت برای نجات رابطه متعهد به انجام هر کاری باشد.

به دنبال یک مشاور باشید که می‌تواند هم راهنمایی عملی و هم راهنمایی معنوی به شما ارائه دهد. شما برای بهبود حالات روانی خود به هر دو این موارد نیاز دارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.