?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 9:04
کد خبر : 14944

پدیکور چیست؟انواع پدیکور/مراحل انجام پدیکور پا/نحوه پدیکور پا در خانه

پدیکور چیست؟انواع پدیکور/مراحل انجام پدیکور پا/نحوه پدیکور پا در خانه

پدیکور یکی از اقدامات زیبایی و بهداشتی پا است که با انجام آن به ناخن‌های پای خود فرم می‌دهید، پوست مرده کف پا را از بین می‌برید و به پاهایتان آب‌رسانی می‌کنید. در این مقاله درباره انواع پدیکور پا، روش انجام آن و فواید پدیکور و کفسابی می‌گوییم. با ما همراه باشید.پدیکور چیست؟ پدیکور روشی درمانی برای مراقبت از

پدیکور یکی از اقدامات زیبایی و بهداشتی پا است که با انجام آن به ناخن‌های پای خود فرم می‌دهید، پوست مرده کف پا را از بین می‌برید و به پاهایتان آب‌رسانی می‌کنید. در این مقاله درباره انواع پدیکور پا، روش انجام آن و فواید پدیکور و کفسابی می‌گوییم. با ما همراه باشید.

پدیکور چیست؟

پدیکور روشی درمانی برای مراقبت از پاهاست که اغلب شامل لایه‌برداری و ماساژ پا و کوتاه‌کردن و لاک‌زدن ناخن‌های آن می‌شود. پاها در طول روز فشار زیادی را تحمل می‌کنند و رسیدگی به آنها ضروری است. بیشتر افراد فکر می‌کنند پدیکور فقط شامل مرتب‌کردن ناخن‌ها و لاک‌زدن آنهاست، در حالی که طی آن کفسابی هم انجام می‌شود، پوست مرده کف پا لایه‌برداری و پوست پا آب‌رسانی می‌شود.

انواع پدیکور

نوع پدیکور ممکن است بسته به سالنی که می‌روید، متفاوت باشد. در ادامه، برخی از رایج‌ترین انواع را معرفی کرده‌ایم.

۱. فرانسوی یا فرنچ

در نوع فرانسوی، از محصولات ناخن با ماندگاری طولانی استفاده می‌کنند. در این نوع پدیکور معمولا شکل مربعی به ناخن‌ها می‌دهند، نوک ناخن‌ها را با رنگ سفید لاک می‌زنند و بقیه قسمت‌ها بدون رنگ باقی می‌مانند.

۲. پدیکور موم پارافین

این پدیکور بسیار آرامش‌بخش است و پوست پاهایتان را مرطوب می‌کند. در این روش تمام قسمت پا را با موم می‌پوشانند. پوشاندن پا با موم احساس آرامش‌بخش خوبی دارد؛ اگر تابه‌حال آن را امتحان نکرده‌اید، احتمالا برایتان تجربه سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی خواهد بود.

۳. پدیکور SNS

در این فرآیند کاشت ناخن به روش پودری انجام می‌شود که نیازی به دستگاه پدیکور و اشعه تثبیت‌کننده ندارد. پودر را روی چسب مخصوصی می‌ریزند و با استفاده از عامل سفت‌کننده روی ناخن قرار می‌دهند و در انتها از لاک براق یا مات برای لایه رویی استفاده می‌کنند.

۴. پدیکور لوکس

اگر می‌خواهید ماساژدرمانی کاملی را تجربه کنید، پدیکور لوکس را انتخاب کنید. در این روش با موم پارافین، ماساژ و حوله‌های گرم ماساژ کاملی به پا می‌دهند، همچنین می‌توانید ژلیش، لاک ژل یا SNS را به دلخواه خودتان اضافه کنید.

فواید پدیکور و کفسابی پا

همان طور که گفتیم، مزایای پدیکور فراتر از زیبایی ناخن‌هاست. برخی از مهم‌ترین فواید آن عبارت‌اند از:

  • از بروز عفونت پوستی پیشگیری می‌کند. اگر مرتب پوست پاهایتان را مرطوب نکنید، خشک می‌شوند و درنهایت ترک می‌خورند. اگر این اتفاق بیفتد، پوست خشک پاهایتان مستعد عفونت می‌شود. با این کار می‌توانید از رشد ناخن‌هایتان به‌سمت داخل و بروز عفونت جلوگیری کنید، چون با این کار ناخن‌های پا به‌خوبی تمیز و کوتاه می‌شوند.
  • باعث می‌شود راحت‌تر راه بروید. پوست خشک یا پینه‌بسته کف پا باعث می‌شود موقع راه‌رفتن احساس درد کنید. کفسابی هم جزئی از فرایند پدیکور است و باعث نرمی پوست کف پا و ازبین‌رفتن پینه‌ها و سلول‌های مرده می‌شود.
  • پوست پاهایتان نرم‌تر می‌شود. در این فرایند از کرم‌ها، لوسیون‌ها و افزودنی‌هایی استفاده می‌شود که خشکی پوست را کاهش می‌دهند.
  • پاها بوی خوبی می‌گیرند. نه‌تنها پاهایتان ظاهر زیبایی پیدا می‌کنند، بلکه بوی خوبی هم می‌گیرند! باکتری‌های به‌دام‌افتاده زیر پوست، پوست مرده و کثیفی‌های کف و ناخن‌های پا باعث بدبوشدن پاهایتان می‌شوند. با این کار این عوامل از بین می‌روند و پاهایتان بوی خوبی می‌دهند.
  • جریان خون افزایش می‌یابد. قرارگرفتن پاها در آب گرم و ماساژ و کفسابی آنها باعث تقویت گردش خون می‌شود.
  • خلق‌وخوی شما را بهبود می‌بخشد. اگر هفته پرمشغله یا روز پراسترسی را سپری کرده‌اید، به سالن زیبایی بروید و پدیکور آرامش‌بخشی به خودتان هدیه بدهید. با قراردادن پاها در آب گرم استرس و احساسات منفی از شما دور خواهند شد. این کار نه‌تنها سلامت کلی پاهای شما را بهبود می‌بخشد، بلکه روحیه شما را نیز تقویت می‌کند.
  • پاهایتان زیباتر از قبل به نظر می‌رسند. پدیکور با افزایش جریان خون باعث تقویت عضلات و سفت‌شدن پوست می‌شود. سفت‌شدن پوست پا هم باعث می‌شود پاهایتان زیباتر از قبل به نظر برسند.

مراحل انجام پدیکور پا

مراحل انجام پدیکور پا

  • به سالن زیبایی مدنظرتان مراجعه می‌کنید.
  • روی صندلی مخصوصی می‌نشینید و پاهایتان را در حوض کوچکی از آب گرم فرو می‌برید. (پاچه‌های شلوارتان را خوب بالا بزنید که خیس نشوند.)
  • ناخن‌های پاهایتان را کوتاه می‌کنند و فرم می‌دهند.
  • کثیفی‌هایی که بین ناخن و پوست گیر کرده‌اند، به‌آرامی با اسکراب پا که برای پاکسازی و لایه‌برداری آماده شده است، پاک می‌شوند.
  • سپس در طول فرایند کفسابی، با سنگ‌پا یا ابزار دیگری سلول‌های مرده پوست پاشنه پا را از بین می‌برند.
  • در مرحله بعد، کوکتل پدیکور و ژل‌های مخصوص را به آب گرم اضافه می‌کنند و پاهایتان را درون آن ماساژ می‌دهند.
  • در آخرین مرحله لاک ناخن‌هایتان را لاک یا لاک ژل می‌زنند.

پدیکور در خانه

رفتن به سالن برای رسیدگی به پاهایتان تجربه‌ای فوق‌العاده و یکی از آن کارهایی است که باید حداقل یک بار انجامش دهید. البته اگر به‌دلیل کمبود وقت یا زیادبودن قیمت پدیکور نمی‌توانید به سالن بروید، این کار را در خانه انجام دهید.

نحوه پدیکور پا در خانه

  • می‌توانید برای فضاسازی و لذت بیشتر، موسیقی موردعلاقه‌تان را پخش کنید و چند شمع روشن کنید.
  • وان حمام یا سطل کوچکی برای خیس‌کردن پاها آماده کنید و آن را با آب گرم پر کنید و پاهایتان را داخل آن قرار دهید.
  • پس از نرم‌شدن پاها در آب، با ناخن‌گیر ناخن‌هایتان را در هر حدی که می‌خواهید، کوتاه کنید.
  • بعد با بافر پدیکور ناخن‌هایتان را به فرم دلخواه دربیاورید. بافر ابزاری است که برای صاف‌کردن و فرم‌دادن به ناخن استفاده می‌شود.
  • پس از نرم‌شدن پاها و گرفتن ناخن، با سنگ‌پا یا برس اسکراب پوست مرده کف پاهایتان را به‌آرامی جدا کنید.
  • بعد مقداری اسکراب به آب گرم اضافه کنید و بگذارید پاهایتان چند دقیقه در آن استراحت کنند.
  • درنهایت پاها را آب بکشید، از سطل بیرون بیاورید و با حوله‌ای تمیز خشک کنید.
  • مرحله آخر لاک‌زدن ناخن‌هاست. با رنگ موردعلاقه‌تان ناخن‌ها را لاک بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

مطمئن شوید که نوع پدیکور و سالن مناسبی را انتخاب کرده‌اید. هر سالنی خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد، بنابراین از قبل تحقیق کنید. کفش مناسب به همراه داشته باشید. متخصصان توصیه می‌کنند که ۱۲ ساعت بعد از پدیکور جوراب و کفش جلوبسته نپوشید. پس وقت آن است که صندل‌ها را بیرون بیاورید!

کلام آخر

اولویت‌دادن به سلامت جسم و روح باید جزئی از برنامه روزمره‌مان باشد. فراموش نکنید که پاها قلب دوم ما هستند و نیاز به رسیدگی بیشتری دارند. هرازگاهی پاهایتان را پدیکور و آب‌رسانی کنید.

شما چه نظری دارید؟ به‌نظر شما پدیکور پا چه فواید دیگری دارد؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

منبع :چطور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.