?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 8:47
کد خبر : 5969

با بیکاری شوهرم چیکار کنم؟ از بیکاری شوهرم خسته شدم چه باید کرد؟

با بیکاری شوهرم چیکار کنم؟ از بیکاری شوهرم خسته شدم چه باید کرد؟

سرویس گوناگون چمدون ،با بیکاری شوهرم چیکار کنم؟ از بیکاری شوهرم خسته شدم چه باید کرد؟ مسلما زندگی با مرد بیکار بسیار سخت و عذاب آور خواهد بود. هنگامی که همسرتان شغل خود را از دست می دهد، طبیعی است که احساسات مختلفی مانند ترس و ناراحتی را تجربه کنید. مخصوصا اگر او بدون هیچ

سرویس گوناگون چمدون ،با بیکاری شوهرم چیکار کنم؟ از بیکاری شوهرم خسته شدم چه باید کرد؟ مسلما زندگی با مرد بیکار بسیار سخت و عذاب آور خواهد بود. هنگامی که همسرتان شغل خود را از دست می دهد، طبیعی است که احساسات مختلفی مانند ترس و ناراحتی را تجربه کنید. مخصوصا اگر او بدون هیچ دلیل خاصی شغل خود را ترک کرده باشد و از کار کردن امتناع کند. اما نگران نباشید، خوشبختانه راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای کنترل اوضاع و برخورد با شوهر بیکار استفاده نمایید.

 

blank

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی زندگی با شوهری که کار نمی کند پرداخته اند و راهکارهای مناسبی را برای برخورد با شوهر بیکار در این مقاله ارائه داده اند. اگر شما نیز از زندگی در کنار مرد بیکار خود رنج می برید، حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما به شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید با احساسات منفی خود کنار بیایید و تا زمانی که شوهرتان به دنبال شغل جدید بگردد، زندگی خود را تامین کنید. اگر احساس می کنید که به موضوع طلاق به خاطر بیکاری شوهر رسیده اید،

blank

سندرم امتناع از کار چیست؟

برخی از زنان می گویند: شوهرم اهل کار نیست. او اصلا برای کار کردن تلاش نمی کند و به دنبال یک شغل مناسب نمی گردد. این گونه افراد سندرم امتناع از کار دارند. به عبارت ساده تر، اگر شخصی بدون دلیل مشخص و منطقی، مانند نقص جسمی، اخراج شدن و … ، از کار کردن فرار کند و نخواهد کار کند، به سندروم امتناع از کار دچار است.

شوهر بیکار و بی مسئولیت از هر بهانه ای برای اجتناب از کار کردن استفاده می کنند. از ناتوانی در یافتن شغلی کامل در رشته خود تا اصرار بر اینکه دوست دارند در خانه بمانند زیرا فرزندشان به آنها نیاز دارد. شوهری که کار نمی کند و از کار کردن فرار می کند، گاهی اوقات به دلیل تهدیدهای همسر به طلاق و … مجبور می شود ناچارا به سرکار برود. او این کار را از روی اجبار انجام می دهد و احتمال ترک کار او بسیار بالا خواهد بود. حتی در برخی از موارد، آنها از همسران خود می خواهند که از نظر مالی از آنها حمایت کنند. مخصوصا اگر زن شاغل باشد و درآمد خوبی نیز داشته باشد، پس اوضاع بدتر می شود.

blank

راهکارهایی برای مقابله با شوهر بیکار و بی مسئولیت

شوهر بی پول نمی تواند به خوبی زندگی و خانواده خود را مدیریت کند. همچنین ممکن است احساس مسئولیت پذیری او نیز کمرنگ شود و بیکاری برای او به یک عادت تبدیل شود. شاید او شغل مناسب خود را بدون دلیل مشخص و منطقی، ترک کرده باشد. مسلما این شرایط می تواند زندگی مشترک شما را از نظر اقتصادی دچار چالش های زیادی کند. اگر شما فرزند نیز داشته باشید، پس یعنی مخارج بالاتری دارید و شرایط با کار نکردن شوهرتان بسیار آشفته خواهد شد.  شوهر بیکار و بی مسئولیت می تواند زندگی مشترک خود را از بین ببرد. اگر شما نیز از شوهر بیکار خود ناامید و خسته شده اید، نگران نباشید. با انجام راهکارهای زیر می توانید زندگی خود را نجات داده و شوهرتان را از بیکاری و بی مسئولیتی دور کنید.

blank عزت نفس پایین

blank فقدان الگوی مثبت مردانه در رشد

blank او می خواهد در خانه با بچه ها بماند

blank در آخرین کارش اتفاقی بدی رخ داده است

blank او احساس ناامیدی می کند

blank او در ازدواج احساس ارزش و نیاز نمی کند

blank خودشیفتگی

و …

blank تمام درآمد خود را به شوهرتان ندهید

اگر شما یک زن شاغل هستید، اجازه ندهید شوهرتان از درآمد داشتن شما سوء استفاده کرده و کار کردن را به طور کلی تعطیل کند. شوهر بیکار هنگامی که ببیند می تواند با درآمد همسرش زندگی را مدیریت کند و کم و بیش از مشکلات عبور کند، از کار کردن به طور کامل دست می کشد. سعی کنید در این شرایط تعادل را برقرار کنید. نیاز نیست تمام درآمد و حقوق دریافتی خود را به شوهر بیکار اعلام کنید و یا همه درآمدتان را در اختیار او قرار دهید. کمی پس انداز کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و اجازه دهید شوهرتان متوجه شود که مشکلات اقتصادی زیادی خانواده او را درگیر می کند، اگر کار نکند.

blank

در مورد انباشته شدن قبض ها، چک ها و قسط های بانک با شوهرتان با کمال آرامش صحبت کنید. سعی کنید یک ارتباط سالم با شوهر بیکار خود برقرار کنید. سپس به او ثابت کنید که چقدر سخت و نشدنی است که هزینه های مالی بدون اینکه او کار کند، برطرف شوند. حتی اگر شما زن شاغلی هستید، سعی کنید به او ثابت کنید که با کار کردن یک نفر نمی توان زندگی را اداره و مدیریت کرد. نیاز است که هر دو نفر کار کنند. به او بفهمانید که شما وظیفه ای برای تامین هزینه های مالی زندگی مشترک ندارید و فقط می خواهید به او کمک کنید. اما در صورتیکه او خودش نیز به دنبال کار کردن باشد.

اگر شوهرتان فرد مسئولیت پذیری باشد و یا خانواده و فرزندان برایش اهمیت ویژه ای داشته باشند، مسلما صحبت کردن با او و بازگو کردن مشکلات می تواند او را به کار کردن تحریک کند.

نیز این رفتار را داشته اند. در این شرایط آنها نه تنها نمی توانند به شما کمک کنند، بلکه خودشان یک الگوی اشتباه و نامناسب برای شوهرتان هستند.

blank کمی از شوهرتان فاصله بگیرید

فاصله گرفتن و ایجاد یک جدایی موقت به معنای طلاق به خاطر بیکاری شوهر نیست. اگر بیکاری شوهرتان و بی پولی او را نمی توانید تحمل کنید و او همچنان به همین روال ادامه می دهد. بهتر است مدتی از هم فاصله بگیرید. این مورد را به عنوان یک تنبیه کوچک برای شوهر بی پول و بیکار در نظر بگیرید. هنگامی که شما و فرزندان از او جدا شوید و تنها بماند، متوجه می شود که اشتباه کرده است. او مجبور است برای به دست آوردن خرج خوراک و پوشاک و مسکن خود کار کند و منبع درآمدی داشته باشد. شاید این جدایی بتواند شوهر شما را کمی به یک مرد مسئولیت پذیر تبدیل کند. البته مراقب باشید که در این مورد زیاده روی نکنید. زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و شوهرتان به نبودن شما و فرزندان عادت کند.

blank از مشاوره کمک بگیرید

اگر از زندگی با مرد بیکار خسته شده اید و نمی توانید مشکل شوهری که کار نمی کند را بیابید، بهتر است به دنبال یک کمک حرفه ای باشید. مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند تا علت بی انگیزگی شوهرتان برای کار کردن را پیدا کنید. روانشناس می تواند تشخیص دهد که آیا شوهرتان مشکلات مربوط به افسردگی دارد؟ یا صرفا از سندرم امتناع از کار رنج می برد. سپس مشاور می تواند با توجه به یافته های خود، به شما کمک کند تا به زندگی با مرد بیکار خاتمه داده و شوهرتان را به یک مرد مسئولیت پذیر که کار مناسبی دارد تبدیل کنید. البته شاید نیاز باشد که مشاور با شوهرتان به صورت حضوری ملاقات داشته باشد تا بتواند علت و دلیل بیکاری و فرار از کار را بیابد.

آویژه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.