?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 14:41
کد خبر : 17468

مسیح

۱۰ مکان شگفت انگیز در سراسر جهان!+عکس

۱۰ مکان شگفت انگیز در سراسر جهان!+عکس

۱. دری به جهنم (ترکمنستان) دهانه گاز دروازا که با نام های دری به جهنم یا دروازه های جهنم نیز شناخته می شود، مکانی منحصر به فرد در جهان است. هنگام حفاری برای یافتن گاز، زمین در یک فروچاله فرو ریخت و شروع به نشت گاز متان کرد. زمین شناسان شوروی که می خواستند آن را مهار

همه چیز درباره 10 مکان شگفت انگیز درجهان که باید ببینید !

۱. دری به جهنم (ترکمنستان)

دهانه گاز دروازا که با نام های دری به جهنم یا دروازه های جهنم نیز شناخته می شود، مکانی منحصر به فرد در جهان است. هنگام حفاری برای یافتن گاز، زمین در یک فروچاله فرو ریخت و شروع به نشت گاز متان کرد. زمین شناسان شوروی که می خواستند آن را مهار کنند، گاز را آتش زدند تا از گسترش آن جلوگیری کنند. از سال ۱۹۷۱ به طور مداوم می سوزد. در ژانویه ۲۰۲۲، رئیس جمهور بردی محمداف علناً اعلام کرد که باید روشی برای خاموش کردن آتش پیدا شود تا بتوان از اثرات آن بر محیط زیست و سلامت عمومی جلوگیری کرد.

blank

 

۲. چشمه منشوری بزرگ (ایالات متحده آمریکا)

این چشمه بزرگترین چشمه آب گرم ایالات متحده و سومین چشمه بزرگ جهان است. در پارک ملی یلوستون، وایومینگ واقع شده است. اولین بار در سال ۱۸۷۱ توسط زمین شناسان کشف شد و نام آن را به دلیل رنگ چشمه به آن دادند. رنگ ها رنگین کمان هستند که می توانید با تابش نور سفید از طریق منشور نیز به آن ها دست پیدا کنید.

blank

 

۳. مسجد نصیرالملک (ایران)

این مسجد در ایران که به مسجد صورتی نیز شهرت دارد به خاطر شیشه های تزئینی رنگی گسترده اش شهرت دارد. نور بخش مهمی از بسیاری از مساجد است، زیرا نماد اصلی خداوند در اسلام است. شیشه های رنگی مسجد ملیله ای از رنگ های زیبا را در کف نمازخانه ایجاد کرده است.

blank

 

۴. تاج محل (هند)

تاج محل، یک مقبره غول پیکر از مرمر سفید که در هند یافت شده است، از سال ۱۶۳۱ و ۱۶۴۸ به سفارش امپراتور مغول شاه جهان ساخته شد. این بنا به یاد همسر مورد علاقه امپراتور، ممتاز محل ساخته شده است. به طور گسترده یکی از شاهکارهای هنر اسلامی در هند و معماری به عنوان یک کل در نظر گرفته می شود.

blank

 

۵. باغ‌های کنار خلیج (سنگاپور)

این پارک طبیعی بخشی از برنامه های سنگاپور برای بالا بردن کیفیت زندگی با بهبود میزان فضای سبز و طبیعت در شهر است. از آن زمان به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است. قابل توجه ترین ۱۸ ابردرخت که بین ۲۵ متر (۸۲ فوت) و ۵۰ متر (۱۶۰ فوت) هستند. بازدیدکنندگان می توانند در مسیری بین دو ابردرخت بزرگتر قدم بزنند و از آنجا می توانند از منظره ای پانوراما از باغ لذت ببرند.

blank

 

۶. پارک جنگلی ملی Zhangjiajie (چین)

منظره پارک جنگلی ملی Zhangjiajie در چین به نظر می رسد که مستقیماً از یک فیلم SciFi بیرون آمده است. ممکن است آشنا به نظر برسد، زیرا یکی از الهام‌بخش‌های دنیای فیلم معروف « آواتار» جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ بود . ساختارهای طبیعی ستون مانند نتیجه فرسایش طبیعی هستند. 

blank

 

۷. Waitomo Glowworm Caves (نیوزیلند)

غارهای Waitomo Glowworm یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نیوزلند است. این غار مملو از هزاران کرم درخشنده است که منظره ای از نور را ایجاد می کنند که شبیه آن هایی است که تا به حال دیده اید. راهنمایان تور که می توانند شما را به این کهکشان جادویی روی زمین ببرند، به گفته آنها، نوادگان مستقیم رئیس مائوری هستند که در ابتدا غار را کشف کرد.

blank

 

۸. Antelope Canyon (ایالات متحده آمریکا)

Antelope Canyon یک دره شکاف در سرزمین ناواهو (یک قبیله بومی آمریکا) در آریزونا است. نام ناواهو برای دره Tsé bighánílíní است که به معنای مکانی است که آب از میان صخره ها می گذرد . این در اثر فرسایش ماسه سنگ، به دلیل سیل ناگهانی تشکیل شده است. با گذشت زمان، آب تمام لبه های سخت را صاف کرد و شکل های مشخص “جریان” ایجاد شد.

blank

 

۹. استون هنج (انگلیس)

اعتقاد بر این است که این بنای ماقبل تاریخ که در انگلستان یافت شده است بین ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد تا ۲۰۰۰ قبل از میلاد ساخته شده است. این یکی از مشهورترین بناهای دیدنی در جهان است و از سال ۱۸۸۲ یک بنای تاریخی حفاظت شده قانونی بوده است. مورخان هنوز مطمئن نیستند که چه هدفی داشته است. بیشتر بر این باورند که می‌توانست محل دفن باشد

blank

۱۰. دیوار بزرگ چین (چین)

البته فهرستی از مکان‌های جالب در سراسر جهان بدون دیوار چین کامل نیست. بر خلاف باور رایج، متأسفانه نمی‌توانید آن را از فضای بیرونی ببینید، اما با این حال ارزش دیدن آن را در زمانی که در این سیاره هستید، دارد. این بنا به عنوان یک استحکامات برای محافظت از چین در برابر گروه های مختلف عشایری از استپ اوراسیا ساخته شده است.

منبع: tips and tricks 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.