?>
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 11:50
کد خبر : 17981

مسیح

مقابله با اندوه: چگونه از عزیزان عزادار خود حمایت کنیم!

مقابله با اندوه: چگونه از عزیزان عزادار خود حمایت کنیم!

اینها راه هایی برای کمک به افراد غمگین اطراف شما هستند از دست دادن افرادی که دوستشان دارید همیشه سخت است. وقتی یکی از نزدیکان شما می گذرد، باید با احساس غم و غم و غیبت کسی که همیشه آنجا بود کنار بیایید. این به ویژه در این زمان از سال می تواند چالش برانگیز باشد. چگونه می

اینها راه هایی برای کمک به افراد غمگین اطراف شما هستند

از دست دادن افرادی که دوستشان دارید همیشه سخت است. وقتی یکی از نزدیکان شما می گذرد، باید با احساس غم و غم و غیبت کسی که همیشه آنجا بود کنار بیایید. این به ویژه در این زمان از سال می تواند چالش برانگیز باشد. چگونه می توانید از فردی که غمگین است حمایت کنید؟

چهره های مختلف اندوه

تعطیلات با خاطرات خوشی مرتبط است و افرادی که امسال کسی را از دست داده اند می توانند با احساس غم و اندوه غلبه کنند. اما غم و اندوه توسط همه یکسان بیان نمی شود. مهم است که نسبت به نیازها و احساسات طرف مقابل حساس باشید. مردم می توانند روزهای خوب و بد داشته باشند و گاهی اوقات، پس از یکسری روزهای خوب، یک روز واقعا بد می تواند پنهانی رخ دهد و کسی را از درد خود فلج کند. نکته مهم این است که از آنها بپرسیم که چه احساسی دارند. تصور نکنید، اما برای داستان خود باز باشید و تمام زمانی را که برای بهبودی نیاز دارند به آنها بدهید. هر کس غم و اندوه را به گونه ای متفاوت تجربه می کند و این کمکی نمی کند که به آنها بگوییم که فقط به زمان کمی نیاز دارند و در نهایت “بر آن غلبه خواهند کرد”.

گوش بده

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید گوش دادن است. گاهی اوقات سخت است بدانیم چه بگوییم. اما معمولاً لازم نیست چیزی بگویید. فقط یک شانه برای گریه کردن و یک گوش شنوا فراهم کنید. با صحبت کردن با کسی، فرد سوگوار می تواند احساسات خود را بیان کند. این ممکن است باعث شود آنها احساس شنیده شدن و درک شدن کنند و باعث شود احساس تنهایی از بین برود. فقط برای مدت کمی. اگر آنها آغازگر گفتگو هستند، اجازه دهید در مورد شخصی که از دست داده اند صحبت کنند و از موضوع اجتناب نکنید. اگر واقعاً نمی دانید چه بگویید، بهتر است همیشه احساسات آنها را تأیید کنید. شما می توانید چیزی شبیه به این بگویید: “این باید برای شما خیلی سخت باشد.”

حواس پرتی

می توانید شخص مورد نظر را برای شام دعوت کنید یا از او بخواهید سال نو را با شما بگذراند. توجه داشته باشید که بودن در کنار افراد زیادی نیز می تواند باعث ایجاد احساس غم و اندوه بیشتری شود. پس بگذارید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند بیایند یا خیر. اگر می‌خواهند روزها را به تنهایی بگذرانند، با آنها تماس بگیرید تا به آنها اجازه دهید تا در مورد احساسات خود به این شکل صحبت کنند.

یکی دیگر از راه های کمک این است که برخی از کارها را برای آنها انجام دهید. اگر آنها می خواهند که شما برای آنها مواد غذایی تهیه کنید، این یک راه خوب برای کمک است. یا برایشان شام درست کنید و بیاورید. اگر هنوز بچه‌هایی دارند که باید از آنها مراقبت کنند، به آنها پیشنهاد نگهداری از بچه بدهید. کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا کمک کنید و کمی از بار آن را تحمل کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که همیشه فرد سوگوار را در تصمیم گیری قرار دهید.

خاطرات و سنت ها

به اشتراک گذاشتن خاطرات می تواند باعث شود احساس نزدیکی به فردی که از دست داده اید داشته باشید، بنابراین در مورد کارهایی که متوفی انجام می داد صحبت کنید. این می تواند راه خوبی برای یادآوری خاطرات و زنده نگه داشتن خاطرات آنها باشد. اگر سنت‌های خاصی وجود دارد که همیشه با هم انجام می‌دادند، پیشنهاد کنید آن سنت را زنده نگه دارید. شاید غذای مورد علاقه‌شان را با هم بپزند یا به سفری بروند که هر دوی شما را به یاد فردی که از دست داده‌اند بیاندازد.

اگر احساس می‌کنید که فرد سوگوار مدت‌هاست که سوگواری می‌کند، یا زمانی که زندگی روزمره او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است بخواهید کمک حرفه‌ای را در نظر بگیرید. اما برای شروع، این نکات واقعاً می تواند در زندگی افرادی که با از دست دادن و غم و اندوه دست و پنجه نرم می کنند، تفاوت ایجاد کند.

منبع: tips and tricks 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.