?>
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 12:17
کد خبر : 12175

۱۰ نشانه که ثابت می کنند شما آنقدر شخصیت کاریزماتیکی دارید که دیگران را می ترساند

۱۰ نشانه که ثابت می کنند شما آنقدر شخصیت کاریزماتیکی دارید که دیگران را می ترساند

اگر تا به حال وارد اتاقی شده اید و احساس می کنید که یک نیروی گرانشی هستید – که مردم را با جذابیت و مهارت های مکالمه خود به سمت خود می کشد – شما کاریزما دارید. به عبارت دیگر، شما یک شخصیت مغناطیسی دارید. اما مسئله این است که این کاریزمای طبیعی یک شمشیر

اگر تا به حال وارد اتاقی شده اید و احساس می کنید که یک نیروی گرانشی هستید – که مردم را با جذابیت و مهارت های مکالمه خود به سمت خود می کشد – شما کاریزما دارید.

به عبارت دیگر، شما یک شخصیت مغناطیسی دارید.

اما مسئله این است که این کاریزمای طبیعی یک شمشیر دو لبه است: می تواند تحسین را برانگیزد، اما ممکن است اطرافیان شما را نیز بترساند. 

این شخصیت مغناطیسی گاهی اوقات می تواند برخی از افراد را از شما  دور کند.

فقط برای اطمینان باید  به شما بگوییم – باید افتخار کنید که فردی کاریزماتیک هستید. ارعابی که دیگران احساس می‌کنند اغلب نشان‌دهنده ناامنی‌های آنهاست، نه بازتابی از نقص یا نقصی که شما دارید.

 

آنها همچنین ممکن است شما را اشتباه تفسیر کنند. در حالی که این مقاله را می خوانید، امیدوارم بتوانید یکی دو چیز در مورد درخشش  در میان جمعیت بدون اینکه سایه ای بر روی دیگران بیاندازید، یاد بگیرید.

۱) اعتقادات اخلاقی قوی دارید

افراد کاریزماتیک دارای قطب‌نمای اخلاقی قوی هستند که تصمیم‌ها، اعمال و البته کلمات آنها را هدایت می‌کند.

این اعتقاد گاهی می‌تواند ترسناک باشد، به‌ویژه برای کسانی که در سیستم‌های اعتقادی خود چندان ایمن نیستند یا عادت دارند ارزش‌های خود را برای راحتی کار خم کنند.

اما بگذارید یک چیز را روشن کنم: قطب‌نمای اخلاقی تزلزل ناپذیر شما چیزی نیست که باید تغییر کرد.

 این به خوبی در مورد شخصیت شما صحبت می کند و یکپارچگی، اصالت و قدرت درونی شما را نشان می دهد.

با این حال، درک این نکته مهم است که اگر می خواهید روابط عاطفی عمیقی با دیگران ایجاد کنید، پرورش یک جهان بینی انعطاف پذیر ضروری است.

همه چیزهایی که شما در مورد جهان یا دیگران درست  می دانید ممکن است کاملاً دقیق یا واقعی نباشد.

پذیرش این نگرش باز، توانایی شما را برای برقراری ارتباط واقعی در سطح عمیق‌تری افزایش می‌دهد.

 

۲) به جای در لفافه حرف زدن ، حرف دلتان را بزنید

ممکن است متوجه نشوید که فردی نسبتاً صریح هستید – به این معنی که نظر خود را با صداقت و جهت بیان می کنید. از مکالمه های سخت طفره نمی روید و حرف هایتان را شفاف  نمی گویید .

این خصیصه اگرچه قابل ستایش است، اما گاهی می تواند دیگران را مرعوب کند. همه توانایی شنیدن صداقت شفاف و رک  را ندارند – اگرچه صداقت همیشه نباید شفاف  باشد – و نظرات صریح.

افکار بدون فیلتر گاهی اوقات می توانند آزاردهنده باشند. دیگران ممکن است نتوانند حقیقت را کنترل کنند و بنابراین به شما برچسب های نامناسبی بزنند .

برای بررسی این موضوع، به شما پیشنهاد می‌کنم که یک قدم به عقب برگردید و به این فکر کنید که چگونه ممکن است کلمات شما بر دیگران تأثیر بگذارد. تعادلی بین بیان نظر خود و تمرین همدلی پیدا کنید.

۳) گاهی اوقات به عنوان لاف‌زن ظاهر می‌شوید

کاریزما گاهی اوقات می تواند جوی  از خودباوری دروغ گونه  را تراوش کند و اگر مراقب نباشیم، به راحتی می توان آن را با خودستایی اشتباه گرفت.

دفعه بعد که دیدید با اشتیاق دستاوردها یا تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارید، لحظه‌ای فکر کنید: آیا به سادگی به اشتراک می‌گذارید یا ناخودآگاه از مرز در قلمروی لاف گذر کردید ؟

مهم است که بدانید کلمات شما ممکن است با کسانی که با اعتماد به نفس یا ناامنی دست و پنجه نرم می کنند، برخورد کند، حتی اگر شما متوجه آن نباشید.

اجازه دهید حکایتی از مهمانی اخیری که در آن شرکت کردم را به اشتراک بگذارم. مرکز توجه یک برون گرا بود که با اشتیاق آخرین پیروزی های خود را بازگو می کرد: یک ارتقای شایسته، ماجراجویی های هیجان انگیز در خارج از کشور، و درآمدی پررونق از تلاش های جانبی متعدد.

نکته اینجاست – افتخار کردن به دستاوردهای خود کاملاً تضمین شده است.

شما هرگز نباید موفقیت های خود را کاهش دهید یا تضعیف کنید. با این حال، بسیار مهم است که به اشتراک گذاری این داستان ها با احساس تواضع و سپاسگزاری همراه باشد .

با پرورش یک رویکرد آگاهانه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، می توانید تعادلی بین جشن گرفتن دستاوردهای خود و احترام گذاشتن به احساسات دیگران ایجاد کنید.

۴) اغلب متوجه می شوید که دیگران به دنبال تأیید شما هستند

نظر یک فرد کاریزماتیک اغلب برای دیگران اهمیت زیادی دارد. ممکن است متوجه شوید که دیگران به شما به عنوان معیاری برای موفقیت نگاه می کنند و باعث می شود بینش شما بیش از دیگران مهم باشد.

در حالی که این ممکن است تعریفی از نفوذ و رهبری شما باشد، همچنین مهم است که بدانیم این پویایی ممکن است محیطی ناخوشایند برای برخی ایجاد کند.

اگر اینطور است، سعی کنید روابط و محیطی را تقویت کنید که در آن همه احساس امنیت کنند تا افکار و نظرات خود را بیان کنند.

شما نباید تنها منبع حقیقت باشید. گفتگوی باز را تشویق کنید، از دیدگاه های مختلف قدردانی کنید و مطمئن شوید که همه احساس می کنند شنیده می شوند. از نفوذ خود برای کاهش عامل ارعاب استفاده کنید.

۵) شما طرفدار مکالمات کوچک و صحبت های کوچک نیستید

افراد کاریزماتیک، مانند خود شما، اغلب ترجیح می دهند از صحبت های کوچک صرف نظر کنند. شما طرفدار چت های  بی ارزش  یا بحث های سطحی نیستید.

شما مشتاق گفتگوهای عمیق تر و معنادارتر هستید. این نشانه ای از کنجکاوی فکری و هوش هیجانی است. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که این ویژگی می‌تواند افرادی را که با مکالمه‌های سبک‌تر و کم‌تر راحت‌تر هستند، بترساند – و باید یاد بگیرید که با چت‌های ساده‌تر هم  خوب باشید.

همانطور که در ادامه این مقاله متوجه خواهید شد، یک موضوع مشترک وجود دارد: با توجه به اینکه شما فردی کاریزماتیک هستید، باید تعادل بین بسیاری از چیزها را بیاموزید.

به عنوان مثال، من در یک قرار ناهار با چند آشنا بیرون رفته بودم و در حال بحث در مورد برنامه های تلویزیونی مورد علاقه مان بودیم. یک فرد کاریزماتیک گفتگو را به سمت فلسفه، مسائل اجتماعی و توسعه شخصی هدایت می کند.

من مشکلی با صحبت کردن در مورد این موضوعات ندارم. اما متوجه شدم که برخی از افراد اطراف من ناراحت  شده بودند و گفتگوهای  سبک و بدون تقابل را ترجیح می دادند.

عمق و شدتی که به آنها تحمیل می شد ترسناک شد و فاصله ای را ایجاد کرد که در نهایت به سختی می توان از آن عبور کرد.

۶) متوجه می شوید که دیگران به طور خودکار شما را موفق فرض می کنند

با توجه به اینکه “کاریزماتیک” یکی از ویژگی های شخصیتی شماست، شما بدون توجه به دستاوردهای واقعی خود، به احتمال زیاد هاله ای از موفقیت را در خود دارید.

این نوع انرژی یک حضور مغناطیسی ایجاد می کند که برخی افراد آن را معادل موفقیت می دانند.

برعکس، این فرض همچنین ممکن است به این معنا باشد که کسانی که احساس خودارزشمندی ضعیفی دارند، توسط شما مرعوب می‌شوند.

به این موضوع فکر کنید: وارد اتاقی پر از مردم می شوید و تنها با چند جمله آنها به سمت شما کشیده می شوند.

آنها تصور می کنند که شما فقط با نحوه صحبت کردن و حرکت بدن خود موفق هستید. این می تواند یک شکاف ناخواسته ایجاد کند، به طوری که دیگران در اتاق تحت الشعاع یا مرعوب موفقیت درک شده شما هستند.

در حالی که نمی توانید فرضیات دیگران را کنترل کنید، همیشه می توانید فروتنی نشان دهید و به دیگران اطمینان دهید که موفقیت به ظاهر، دستاوردها یا عنوان شغلی نیست. این در مورد دیدگاه است. این در مورد رضایت از آنچه تاکنون به دست آورده اید است. شما فقط باید هدف خود را بهتر از گذشته خود داشته باشید.

.

۷) متوجه می شوید که دیگران فاصله خود را حفظ می کنند

با عیان شدن شخصیت کاریزماتیک شما ، ممکن است متوجه شوید که افراد خاصی فاصله ایمن با شما را حفظ می کنند.

در حالی که این معمولاً به دلیل بی‌ادبی نیست، بلکه بیشتر به این دلیل است که شما فردی بزرگتر از تفکرات و دانش آنها  هستید.

هر زمان که در مجالس اجتماعی هستید، آیا این احساس را دارید که مهمانان دیگر برای ورود به حوزه شخصی شما مردد هستند؟ اگر بله، ممکن است از حضور کاریزماتیک شما مرعوب شوند.

سعی کنید شکاف را پر کنید. با دعوت از آنها به گفتگو و ایجاد احساس راحتی بیشتر در کنار شما، به آنها علاقه واقعی نشان دهید. از جذابیت خود برای ایجاد ارتباطات استفاده کنید، نه موانع.

۸) اجازه نمی دهید ترس شما را گروگان بگیرد

شما از آن دسته ای هستید که می توانید با ترس های خود روبرو شوید. به جای اینکه اجازه دهید ترس شما را گروگان بگیرد، از این احساس استفاده می کنید.

اگرچه این نترسی اغلب الهام‌بخش است، اما می‌تواند باعث ایجاد حس ارعاب در دیگران شود.

این من را یاد یکی از همکلاسی های دوران دبیرستان می اندازد. او فوق العاده کاریزماتیک بود.

او با غلبه بر ترس خود از سخنرانی عمومی با داوطلب شدن برای ایراد سخنرانی در یکی از مراسم اهدای جوایز ما مواجه شد.

او قطعاً شجاعت را در من برانگیخت، اما متوجه شدم که دوستانش، که اکثرشان از سخنرانی در جمع متحجر بودند، پشت سر او شروع به صحبت کردند. آشکارا آشکار بود که آنها از بی باکی او احساس ترس داشتند .

۹) افراد دیگر هنگام صحبت با شما بر سر حرف های خود می افتند

در حالی که این به خصوص تقصیر شما نیست و یک مسئله ارتباطی نیست، فقط باید بدانید که مواقعی وجود دارد که شخص دیگری که با او صحبت می کنید سنگینی کاریزما شما را احساس می کند.

در نتیجه، آنها یا سعی می کنند شما را تحت تاثیر قرار دهند یا با انرژی شما مطابقت داشته باشند – شاید ترکیبی از هر دو.

از کاریزمای طبیعی خود برای ایجاد تعاملات مثبت استفاده کنید. همدلی، صبر و درک خود را نشان دهید تا دیگران در اطراف شما احساس راحتی کنند.

این مسئولیت شما نیست که اعتماد به نفس آنها را تقویت کنید، اما اگر به آنها اطمینان دهید که شما با آنها برابر هستید، ممکن است از آن قدردانی کنند. شما رئیس آنها نیستید یا کسی که دوست دارند آنها را تحت تأثیر قرار دهند.

۱۰) برخی از افراد ممکن است علائم  حسادت را نشان دهند

شاید لازم باشد در این مورد دقت بیشتری داشته باشید. در حالی که طبیعت کاریزماتیک شما غیرقابل انکار باعث تحسین و نشاط دیگران می شود، گاهی اوقات می تواند باعث حسادت یا حسادت دیگران شود.

آنها ممکن است آنچه شما دارید را بخواهند – یک اعتماد به نفس طبیعی و مثبت که از درون می آید.

نشانه های ظریفی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از تعارف پشت سر، اظهارات نادیده گرفته شده و تلاش برای تضعیف دستاوردهای شما.

در اینجا یک یادآوری است که نباید این رفتارها را شخصی تلقی کنید. نحوه رفتار آنها بازتابی از شخصیت شما نیست، بلکه نشان دهنده ناامنی آنهاست.

هرکسی داره نبردهای خودش رو میجنگه ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که این نبردها به صورت انعکاس منفی ظاهر شوند.

تا جایی که می توانید همدلی نشان دهید و به خاطر داشته باشید که کاریزمای شما چیزی است که باید به آن افتخار کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.