عشق و نیاز جنسی

به گزارش خط سلامت عشق و نیاز جنسی ویژگی های مشترکی دارند که شامل احساسات شدید و نیاز جنسی می شود و باعث می شود فردی آن را نسبت به افرادی که دوستشان دارد، تجربه کند.اما همچنین می توان نسبت به افرادی که به آنها علاقه وجود ندارد، احساس جذابیت جنسی کرد. هدف نهایی نیاز جنسی، رابطه جنسی است، ولی عشق به سمت حفظ یک رابطه، حفظ رابطه ای محکم و مشخص شده و زندگی مشترک حرکت می کند.

تفاوت عشق و نیاز جنسی

در اینجا چند تمایز اصلی دیگر بین عشق و نیاز جنسی وجود دارد:

عشق نیاز ما به پشتیبانی را برآورده می کند. از نظر فرهنگی، ما معمولاً جذابیت و عشق جنسی را با هم اشتباه می کنیم  هوس ممکن است محرکی باشد که روابط ما را تشویق می کند، جذابیت ممکن است به ما کمک کند بین شرکای کم و بیش مطلوب تمایز قائل شویم و عشق ممکن است چیزی باشد که ما را به پاسخگویی و مراقبت از دیگران نزدیک می کند. عشق به ویژه هنگامی اهمیت می یابد که غمگین هستیم یا ترسیده باشیم و یا به حمایت نیاز داریم.

عشق صداقت را همراه دارد. وقتی در روابط خود احساس امنیت می کنیم که می دانیم کسی ما را دوست دارد و اینکه آنها برای ما وجود دارند. بنابراین رفتار اصیل تری داریم .به عبارت دیگر ، احساس اطمینان از عشق در یک رابطه اصالت رابطه را افزایش می دهد ولی نیاز جنسی به تنهایی بعید است که این درجه  از اصالت را همراه داشته باشد.

عشق باعث می شود فداکاری کنیم. فداکاری سرگرم کننده نیست و هزینه زیادی همراه دارد. در روابط، تمایل به فداکاری با سطح بالاتری از تعهد و سرمایه گذاری در یک رابطه همراه است .این نوع ارتباط بیشتر شبیه عشق است تا جذابیت جنسی. این برنامه برنامه هایی برای آینده و مراقبت از شخصی و اولویت بندی نیازهای او نسبت به نیازهای دیگران را نشان می دهد.

عشق اثرات رابطه جنسی را تغییر می دهد. رابطه جنسی می تواند بهزیستی را تقویت کند تحقیقات نشان می دهد ارتباط بین فراوانی رابطه جنسی و معیارهای مهم رفاه (به عنوان مثال رضایت از زندگی ، احساسات، خلق و خوی مثبت تا حدی به محبت بستگی دارد.عاطفه، احساسی مثبت و غیرمستقیم است که شامل مراقبت و نگرانی است. این بیشتر عشق محور است تا شهوت محض.

عشق پایدار است. احساس نیاز جنسی می تواند خیلی سریع “خاموش” شود ، اما عشق داستان دیگری است. از نقطه نظر تحول، عشق رمانتیک است نه یک احساس.

عشق رمانتیک

عشق یک نیروی قدرتمند و سر سخت است. عشق رمانتیک باعث جلب توجه می شود. دانشمندان قدرت عشق رمانتیک را در سیستم دوپامین رژیک، یک سیستم پاداش در مغز، درک می کنند. تجربه عشق در سطح بیولوژیکی بسیار راضی کننده است. ترشح دوپامین همراه با عشق رمانتیک نقش آن را در تولید مثل نشان می دهد.