?>
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 16:22
کد خبر : 1131

با این رژیم غذایی سکته مغزی در کمین شماست

با این رژیم غذایی سکته مغزی در کمین شماست
ممکن است شما با مطالعه یک مطلب اینترنتی و یا توصیه یک دوست تصمیم بگیرید که رژیم گیاهخواری را تجربه کنید بدون آن که از مضرات آن آگاه شوید

گیاه خواری سبک جدیدی از زندگی مدرن انسان امروزی است.هر چند تا کنون تحقیقات گسترده ای در این خصوص صورت گرفته و در بسیاری از موارد فوائد گیاه خواری و تاثیر آن در سلامت انسان مورد تایید قرار گرفته است اما اخیر و در یک تحقیقات علمی مشخص گردیده که افراد گیاه به مراتب نسبت به دیگران در معرض ابتلا به سکته مغزی و حتی افسردگی قرار دارند.

هنگام  شروع  رژیم غذایی گیاهی، باید از تمام مواد حیوانی، از جمله گوشت بدون چربی و محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و بستنی خودداری کرد.

blank

 

چشم پوشی از منابع پروتئینی غنی مانند گوشت می تواند آسیب های جدی به سلامت شما وارد کند چرا که ترکیبات گوشت منبع سرشار پروتئین هستند و اصولاً انسان یک موجود گوشت خوار محسوب می شود .

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر رژیم غذایی گیاهی خود را به درستی برنامه ریزی نکنید، نمی توانید پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت کنید و بدون شک دچار کمبودهای تغذیه ای شوید،

blank

 

مطالعه ای که در مجله پزشکی The BMJ منتشر شده است نشان می دهد که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه خواری ممکن است با وجود مزایای سلامتی که قبلاً توسط تحقیقات نشان داده شده بود، خطرات سلامتی ناشناخته ای تازه ای را به همراه داشته باشند. مطالعات نشان داده است که گیاهخواران و وگان ها ممکن است خطر سکته مغزی را بیش از دیگران در پیش روی خود احساس کنند. و مطالعات و تحقیقات جدید علمی نشان می دهد  که رژیم های وگان و گیاهخواری  نیز با بروز علائم  افسردگی در افراد  مرتبط است.

یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که زنان گیاهخوار بیشتر از کسانی که گوشت می خورند در سنین بالاتر از شکستگی لگن رنج می برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.