?>
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 20:35
کد خبر : 19486

مسیح

۶ دلیل برای اینکه لیمو در روال زیبایی شما ضروری است!

۶ دلیل برای اینکه لیمو در روال زیبایی شما ضروری است!

به طور طبیعی شما از لیمو در آشپزخانه استفاده می کنید، اما آیا می دانستید که می توانید از آن برای این ترفندهای زیبایی نیز استفاده کنید؟ لیمو فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ممکن است قبلاً از آنها برای تازه کردن لیوان آب خود استفاده کنید یا

به طور طبیعی شما از لیمو در آشپزخانه استفاده می کنید، اما آیا می دانستید که می توانید از آن برای این ترفندهای زیبایی نیز استفاده کنید؟

لیمو فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ممکن است قبلاً از آنها برای تازه کردن لیوان آب خود استفاده کنید یا شاید از لیمو در پخت غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنید. اما از لیمو می توان به عنوان یک محصول زیبایی نیز استفاده کرد. یک لیمو می تواند از پوست تا موی شما معجزه کند.

 

با این نکات، می خواهید هر روز از یک لیمو استفاده کنید.

۱. جای زخم های صورت خود را محو کنید

لیمو می تواند به کمتر دیده شدن جای زخم روی صورت شما کمک کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک لیمو و یک پد پنبه ای است. مقداری آب لیمو را روی پد پنبه ای بریزید و جای زخم را چند بار بمالید. بگذارید آب لیمو برای مدتی روی جای زخم بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. به گفته متخصصان، این نه تنها به کاهش و محو شدن جای زخم کمک می کند، بلکه می تواند به روند بهبودی پوست نیز کمک کند.

۲. پوست را تمیز کنید

لیمو به دلیل دارا بودن ویتامین های زیادی روی پوست اثر پاک کنندگی دارد. از آب لیمو برای کمک به ناپدید شدن لکه ها و لک ها استفاده کنید. مقداری آب لیمو را روی لکه ها بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. شما در کوتاه ترین زمان متوجه تفاوت خواهید شد و لکه ها از بین خواهند رفت!

۳. موهای خود را روشن کنید

برای داشتن هایلایت موهایتان لزوماً لازم نیست به آرایشگاه بروید. می توانید خودتان با لیمو این کار را انجام دهید! چند رشته از موهایتان را با آب لیمو بپوشانید و یک ساعت یا بیشتر آفتاب بگیرید. آب لیمو باعث روشن شدن موهای شما می شود. مطمئن شوید که بعد از این ساعت زیر نور آفتاب دوش بگیرید تا آب لیموترش تمام شود.

 

۴. دیگر شوره سر نداشته باشید

زمانی که شوره سر دارید یا حتی پوست سرتان خشک است، یک دانه از این میوه می تواند ناجی شما باشد. مخلوطی از آب لیمو، آب، روغن زیتون و زنجبیل درست کنید. این مخلوط معطر شگفت انگیز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید پوست شما این مخلوط را جذب کند تا زمانی که پوست سر شما در اثر لمس خشک شود. سپس، اگر موهای خود را با مقداری شامپو بشویید، شوره سر شما اگر به طور کامل از بین نرود احتمالاً بسیار کمتر می شود.

۵. یک اسکراب درست کنید

آیا متوجه آن نقاط خشک روی پاهای خود شده اید؟ ادامه دادن! به خودتان یک اسکراب پا آبلیمو بدهید! مقداری آب این میوه را با نمک دریا مخلوط کنید و پاهای خود را با آن بشویید. اگر احساس می کنید که نمک دریا برای پوست شما خشن است، همیشه می توانید به جای آن از شکر قهوه ای تیره استفاده کنید. اسکراب با شکر قهوه ای تیره کمی نرم تر می شود. این اسکراب شکر و لیمو نه تنها برای پاها عالی است، بلکه برای استفاده روی لب ها نیز فوق العاده است.

۶. پوست، مو و … ناخن؟

بله درست خواندید آب این میوه نیز می تواند برای ناخن های شما فوق العاده باشد. مخلوطی از روغن زیتون و آبلیمو درست کنید. اجازه دهید انگشتانتان روزانه به مدت پانزده دقیقه به مدت چند روز در این مخلوط خیس بخورند. ناخن های شما با این درمان سفت تر می شوند. همچنین متوجه خواهید شد که رنگ طبیعی تری دارند. یک موقعیت برد-برد واقعی لیمو.

منبع: tips and tricks 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.